شناسهٔ خبر: 55536525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

ساخت پتروپالایشگاه‌ها ابزار دفاعی برای مبارزه با تحریم است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ساخت پتروپالایشگاه‌ها را یکی از ابزارهای دفاعی برای مبارزه با تحریم دانست و گفت: هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصاد ملی محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، هادی بیگی‌نژاد، با بیان اینکه ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه ابزار دفاعی بسیار خوبی برای مبارزه با تحریم است، گفت: پالایشگاه‌سازی سبب توسعه صنایع پایین‌دستی و تولید محصولات پتروشیمی شده و به تقویت منابع ارزی کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه احداث پروژه‌های نفت و گاز به‌ویژه پتروپالایشگاه‌ها سودآور بوده و برگشت سرمایه خوبی دارند، افزود: احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها، جلوگیری از فروش نفت خام، تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش، ایجاد ارزش اقتصادی برای کشور، اشتغال، بی‌اثر کردن تحریم‌ها، افزایش درآمد ارزی، رسیدن به تنوع مشتری و... را در پی خواهد داشت.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه‌اندازی و ایجاد پتروپالایشگاه‌ها افزون بر مزیت‌هایی که دارد سبب تسهیل ورود بخش خصوصی به صنعت پالایش نیز می‌شود.

بیگی‌نژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به سمت تولید، بالا رفتن ارزش پول ملی و اشتغال‌زایی بدون شک با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصاد ملی محقق می‌شود.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه مشارکت و تأمین مالی ساخت پتروپالایشگاه «شهید قاسم سلیمانی» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه‌ نفت خام سنگین و پالایشگاه «مروارید مکران» با ظرفیت پالایش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق سنگین روز دوشنبه (دهم مردادماه) در حضور رئیس‌جمهوری امضا شد.

نظر شما