شناسهٔ خبر: 55536514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد

مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود

عیسی فتحی

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات معیشتی خبرنگاران این استان باید برطرف شود.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید نصیر حسینی که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار در نشستی با برخی از خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد که به همت بسیج رسانه و خانه مطبوعات این استان برگزار شد، افزود: همواره رسانه‌های استان را می بینم و می‌خوانم سر جمع نمره خوبی به رسانه های این استان می دهم چرا که به همه مسائل می پردازند گاهی مسائلی را که ما جرأت بیان آنها را نداریم از طریق رسانه ها گفته می‌شود چرا که دغدغه نسبت به چالش های اجتماعی دارند.

وی اظهار کرد: رسانه ها مسائلی را انعکاس می‌دهند که دغدغه مردم است آنها با صراحت قلم موضوعات را به خوبی به مردم می گویند که جای بسی خوشحالی دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه رسانه های استان موضوعات مختلفی مانند حجاب و عفاف و بدحجابی را به خوبی شفاف سازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در زمینه نزاع، تیراندازی‌ها، اعتیاد و طلاق، ارزشهای دینی، ملی و بونی کارهای خوبی توسط رسانه های استان ما انجام شده که به این موضوعات می پردازند و رسالت خبرنگار آگاه‌سازی است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه های استان در زمینه آگاه سازی و فرهنگ سازی کارهای خوبی در استان انجام دادند مردم هم بر اساس همین آگاه‌سازی ها تصمیم می‌گیرند هرچه آگاه‌سازی‌ها درست و بهتر و با کیفیت تر باشد تصمیمات مردم بهتر خواهد بود و جامعه در راه درست حرکت می کند و برعکس آن انسان را از مسیر تعالی دور خواهد کرد.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا نشان داد که خبرهای ما چگونه کارساز است و افکار را تغییر می‌دهد یزیدیان در قیام امام حسین(ع) به دروغ‌سازی روی آوردند و با این دروغ پردازی‌ها افرادی را که با این حضرت و مسلم بیعت کرده بودند از او جدا کردند و صحنه خالی شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: دروغ پردازی ها در همه دوره های تاریخی وجود داشته است دستگاه اطلاعاتی معاویه دروغ پردازی های زیادی انجام داد تا حضرت علی را از چشم مردم بیندازد معاویه گروهی را صبح ها به خانه ها می‌فرستاد تا هدایایی را به بچه‌ها بدهند و عصر همان هدیه ها را پس می گرفتن و کار عصرانه خود را به نام حضرت علی (ع) می نوشتند تا مردم بدبین شوند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: غربی ها روی رسانه ها سرمایه گذاری زیادی کرده‌اند آن‌ها به دنبال نتیجه کوتاه‌مدت نیستند بلکه به دنبال نتیجه در ۱۰۰ سال دیگر خواهند بود.

رسالت خبرنگاران سنگین است

وی افزود: رسالت خبرنگاران اکنون بسیار سنگین و مهم است و اگر آگاه سازی انجام دهید غفلت اتفاق نخواهد افتاد، اگر هوشیاری و آگاهی مردم حفظ شود راه درست را خواهند رفت و گرنه در سایه این غفلت‌ها حسین‌ها به مذبح می‌روند و ذبخ می شوند و انسانهای مکار، شیطان صفت و ستمگر بر جامعه حاکم خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: نکته بسیار مهم محتوای خبر است که احتیاج به سواد رسانه ای دارد، منابع خبری هم باید موفق باشند اگر هوشیاری و آگاهی مردم حفظ شود و اگر انسان های جاهل و نادان تصمیم‌گیری نکنند مسیر درست خواهد شد اما در سایه غفلت و ناآگاهی و سکوت است که مشکلات به وجود می آید.

مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود/نمره خوب رسانه ها

 وی با بیان اینکه یک بخش از کار رسانه ها خبر است و بخش مهم تر تحلیل‌های رسانه‌ای است، گفت: برای این کار باید از کارشناسان خبره تحلیل‌گر استفاده کنید یا که خودتان تحلیل‌های درست و حسابی داشته باشید هر چه سواد خبرنگار بیشتر باشد آثار اخبار بهتر و بیشتر خواهد بود.

نقد منصفانه باید باشد

حسینی افزود: نقد حرف درستی است و نقد منصفانه همه باید باشد و امیدآفرینی هم در جامعه فراموش نشود و نباید مردم را نسبت به نظام، کشور و مسئولان بدبین کرد.

وی ادامه داد: ممکن است مسئولان سهل انگاری‌هایی داشته باشند اما تا آنجا که امکانات اجازه می‌دهد کار هم می‌کنند.

برخی اخبار چهره استان را زمخت می کنند

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه با کثرت رسانه ها و خبرنگاران، برخی اخبار که خردمندی، مصلحت و حکمت در آنها وجود ندارد، چهره استان را زمخت می‌کنند؛ افزود: در زمینه کاهش نزاع های دسته جمعی در رتبه های خوبی قرار داریم اما گاهی چنان این نزاع‌ها در رسانه‌ها بزرگنمایی می شود که چهره بدی از استان به کشور معرفی خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه نباید چنین مسئله‌ای را در جامعه اشاعه دهیم، گفت: نباید حرمت ها شکسته شود به همین خاطر اسلام در خصوص چنین موضوعاتی سخت گیری می کند اگر هدف ارتقای سطح فرهنگی، سیاسی و ایجاد امنیت در کشور است پس هر خبری را نمی‌توان گفت و اشاعه داد.

وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود، تاکید کرد: خبرنگاران افسران جنگ نرم هستید و در برابر بمباران تبلیغاتی غرب و دشمنان ایران اسلامی قرار گرفته اند، اگر خبرنگاران استان از لحاظ معیشت تامین نشوند، فضا خالی می شود و مردم خبرها را از دشمن می گیرند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت خبرنگاران استان استفاده شود از مسئولان استانی و استاندار خواست که در برنامه ها از خبرنگاران دعوت کنند تا اخبار انعکاس داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار و مسئولان متولی برای احقاق حق خبرنگاران در قانون مطبوعات باشند، زیرا که جامعه بسیار به این قشر نیازمند است.باید از خبرنگاران متعهد و در میدان حمایت کرد، ضمن اینکه باید قانون مطبوعات بازنگری شود.

ساختمان خانه مطبوعات تکمیل شود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل خانه مطبوعات استان تاکید کرد.

مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود/نمره خوب رسانه ها

داشته های استان گفته شوند

سرهنگ جمشید ارسلان جو، رییس بسیج اقشار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به کثرت رسانه های استان نسبت به سایر استانهای کشور گفت: باید این مسأله مدیریت شود تا فضا به سمت امید آفرینی برود و داشته های و ظرفیتهای استان گفته شوند.

وی افزود: رسانه های استان به موضوع جمعیت و فرزندآوری و حجاب و عفاف بیشتر بپردازند و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی با ظرافت انجام شود و طوری پرداخته نشود که احساس تا امنی در استان ایجاد کند و بر سرمایه گذاری در این استان تاثیر بگذارد.

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد نیازمند حمایت واقعی

همچنین رضا خردمند، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: این استان نوپاست اما در حوزه رسانه پویاست و یکی از استانهایی است که نسبت به جمعیت بیشترین خبرنگار و رسانه را دارد.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۹۸ خبرنگار عضو خانه مطبوعات این استان در پنج روزنامه، ۷ هفته نامه، ۱۱۸ پایگاه خبری، نمایندگی ۱۵ خبرگزاری و ۴۳ نمایندگی روزنامه کشوری فعالیت دارند.

خردمند تصریح کرد: خبرنگاران استان مشکلات و خواسته های مردم و خدمات نظام و دولت ها را انعکاس می‌دهند و تاکنون خوب عمل کرده آمد اما نیازمند حمایت واقعی هستند.

بیشتر بودن هزینه های خبرنگاران از درآمدشان 

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بیش از ۷۵ درصد خبرنگاران این استان شغل خاصی ندارند و تنها راه درآمدشان خبرنگاری است که هزینه هایشان بیش از درآمدشان است.

خردمند ادامه داد: یکی از راه‌های حمایت از خبرنگاران و رفع مشکلات این قشر بازنگری و اصلاح قانون مطبوعات است.

مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود/نمره خوب رسانه ها

ضرورت حضور خبرنگاران در درس اخلاق بزرگان

سرگرد فخر الدینی رضایی، مسئول بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامیداشت روز خبرنگار، از تلاش یک‌ساله اصحاب رسانه استان در رویدادهای مختلف تشکر کرد.

وی به هم افزایی بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات برای بزرگداشت روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: تلاش شده که برنامه ها و خدمات متنوعی برای خبرنگاران در این هفته اجرا شود.

رضایی برگزاری نشست های فصلی اخلاق در رسانه برای اصحاب رسانه را یکی از موضوعات با اهمیت خواند و اظهار کرد: در این جلسات از نصایح تدابیر و نقطه نظرات نماینده محترم ولی فقیه در استان استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همه افراد جامعه در هر شغل و صنفی به حضور در نشست های اخلاقی نیازمند هستند، بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت عرصه رسانه حضور فعالان این عرصه در پای درس اخلاق بزرگان بسیار ضروری است.

بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاهها به رسانه‌ها اختصاص یابد

سید ولی موسوی، رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه با تسلیت ایام محرم گفت: خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم و طلایه داران جبهه آگاهی و دانایی نقش مهمی در توسعه‌ دارند که باید جایگاه و شأنیت آنان مهم شمرده شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها رکن مهم فرهنگسازی در جامعه هستند و با اخبار امید بخش و نقدهای منصفانه پرچم امید آفرینی را در جامعه برافراشته نگاه داشته اند، افزود: انتظار می رود بخشی از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌های متنوع فرهنگی برای تولید محتوای غنی در موضوعات مختلف در اختیار رسانه ها قرار گیرد. 

موسوی بر توجه به رعایت اخلاق حرفه ای، تمرکز به‌ مسائل توسعه ای استان و منافع عمومی توسط رسانه ها تاکید و اظهارکرد: در هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه با تشکیل کمیته های تخصصی تلاش می کنیم علاوه بر توجه به اقتصاد و معیشت و آموزش خبرنگاران به ایجاد فضای سالم رسانه در استان کمک کنیم.

مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود/نمره خوب رسانه ها

رسانه ها صدای مناطق محروم را به گوش مسئولان رساندند

سید داود موسوی منش، رئیس خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست ضمن عرض تقدیر بابت دعوت به زور نماینده محترم ولی فقیه در استان گفت: تعدد رسانه در استان باعث شده که نگاه متفاوتی هم از باب فرصت و هم تهدید به رسانه ها باشد، اما ظرفیت رسانه برای استان یک فرصت هست و اگر رسانه های استان نبودند، مسئولان صدای محرومیت مناطق دور افتاده و محروم استان را نمی شنید، مسئولان صدای فقر و مظلومیت دیشموک، زیلایی و سیلاب کلوار را نمی‌شنید.

وی با بیان اینکه عملکرد رسانه های استان در سیل ها، زلزله ها ،آتش سوزی ها، سفر ریاست محترم جمهور و…..خود دلیلی مبرهن هست بر این فرصت، اما گاهی شاهد انتشار اخباری در استان هستیم که هدف خبرنگار نقد است برداشت مخاطب، تخریب فرد، یا سازمانی بوده و می طلبد جهت افزایش سواد رسانه ای مدیران و خبرنگاران، متولیان امر در بحث برگزاری کلاس‌های آموزشی همکاری لازم را داشته باشند .

مدیر خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رسانه های این استان نقش اساسی در توسعه استان دارند اما باید شان و جایگاه رسانه توسط مدیران ارشد استانی حفظ شود و می طلبد نماینده محترم ولی فقیه در استان در جلسات تذکرات لازم را به مدیران بدهد .

موسوی منش افزود: رکن مهم فرهنگ سازی در جامعه رسانه هاست و می طلبد دستگاه‌های اجرایی استان برای تولید محتوای غنی در زمینه های مختلف از اعتبارات فرهنگی برای رسانه ها استفاده کنند .

مدیران آستانه تحمل خود را بالا ببرند

وی افزود: نقد سازنده و منصفانه رسانه ها در جهت توسعه استان نقش اساسی دارد و می‌طلبد مدیران آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

موسوی منش عنوان کرد: یکی از آفت های توسعه نیافتگی نگاه های سیاسی، حزبی و قومی به رسانه هاست و می طلبد یکبار برای همیشه این گونه رفتارها متناقض برچیده شود، همه رسانه های استان، نظام، انقلاب و رهبری معظم انقلاب را دوست دارند و در رسانه های خود به آن اهتمام دارند.

ساختمان خانه مطبوعات نیمه تمام مانده

وی به نیمه تمام ماندن ساختمان خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این پروژه هم اکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می طلبد نماینده محترم ولی فقیه در استان تاکیدات لازم را جهت تکمیل و افتتاح این ساختمان داشته باشند.

موسوی منش به دغدغه‌های اصلی خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله مسکن، معیشت و بیمه خبرنگاری  اشاره و تصریح کرد: تحقق این مهم در کشور نیازمند ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و از امام جمعه محترم شهر یاسوج استدعا داریم این مهم منعکس شود تا نمایندگان مجلس بتوانند آن را در دستور کار قرار خود قرار دهند.

خبرنگاران واقعی دیده شوند

فهیمه قهرمانی، خبرنگار خبرگزاری ایرنای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: برای دفاع از حقوق خبرنگاران باید در قانون مطبوعات تجدید نظر و اصلاح صورت بگیرد.

وی افزود: هیچ نهاد و تشکل مستقلی برای دفاع از حق و حقوق خبرنگاران وجود ندارد.

قهرمانی اظهار کرد: عده ای این روزها به نام فعال عرصه مجازی خود را خبرنگار جا می‌زنند و خبرنگاران با تجربه، واقعی و با سواد دیده نمی شوند و در کنج خانه ها مسکوت مانده اند.

این خبرنگار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی نباید اجازه بدهند که اداره یا سازمان حیات خلوت عده ای خاص از خبرنگاران بشود.

قهرمانی بیان کرد: در حالی که همه خبرنگاران حق حضور در جلسات را دارند و دنبال مچ گیری از مدیران نیستند و باید تعامل بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی با خبرنگاران وجود داشته باشد.

مشکلات معیشتی خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد باید برطرف شود/نمره خوب رسانه ها

خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در محاصره مشکلات

همچنین عیسی فتحی، خبرنگار و سردبیر ایسنای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در محاصره مشکلات صنفی، معیشتی و رفاهی قرار دارند که مهمترین این مشکلات مسکن و سرپناه است و برای رفع این مشکل همت و عزم جدی مسئولان و متولیان امر را می طلبند.

وی افزود: خبرنگاران استان در مسیر کار خود با تحقیر، توهین، تهدید و شکایت مواجه می شوند، هر خبرنگار و رسانه ای نقد می کنند ترد و کنار گذاشته می شوند.

مسئولان نقد خبرنگاران را بر نمی‌تابند 

این عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه ها در همه عرصه ها، بحران‌ها، حوادث و صحنه های سیاسی همراه مدیران و مسئولان هستند اما نقدهای همین رسانه ها و خبرنگاران را بر نمی تابند.

به گزارش ایسنا، فتحی بیان کرد: با نقد رسانه ها، جامعه رشد و توسعه پیدا می کند و مشکلات آن رفع و اصلاح می شود و رسانه ها در کنار بیان عملکرد مسئولان به نقد آنها نیز می پردازند که باید تحمل داشته باشند و نقدها را به فرصت برای استان و پیشرفت امور مربوطه تبدیل کنند.

انتهای پیام 

نظر شما