شناسهٔ خبر: 55536459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

انتظار مردم برای خرید کالاهای اساسی به نرخ شهریور ۱۴۰۰؛ دولت قانون را اجرا کند

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: قیمت کالاهای اساسی رشد فزاینده ای را تجربه کرده و مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را با چالش های عمیقی مواجه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در خصوص لزوم اجرای کالابرگ الکترونیک و ساماندهی توزیع اقلام اساسی گفـت: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت در صورتی مجاز به اصلاح یارانه‌ها و به نوعی حذف ارز ترجیحی بود که ضمن ساماندهی شبکه توزیع کالاهای اساسی، اقلام ضروری سفره مردم را با همان قیمت شهریور ۱۴۰۰ عرضه کند؛ این امر در قانون بودجه سال جاری لحاظ شده و دولت از ابتدا سال تکلیف خودش را برای اجرای این موضوع می‌دانست.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه دولت اخیرا با ارائه لایحه ای در خصوص اصلاح قانون بودجه، از اجرای قانون و توزیع اقلام با نرخ شهریور ۱۴۰۰ طفره رفته است، در حالی که دولت کاملا برای اصلاح شبکه توزیع کالا فرصت داشته است.

وی اظهار کرد: تردیدی نیست که دولت تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام می‌دهد اما باید در نظر داشته باشیم که هم اکنون به دلیل اصلاح یارانه قیمت کالاهای اساسی رشد فزاینده ای را تجربه کرده و مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را با چالش های عمیقی مواجه کرده است. مردم به این که روزی بتوانند اقلام را مجددا با همان نرخ سال گذشته تهیه کنند، امید بسته اند.

نظر شما