شناسهٔ خبر: 55536388 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نمایش سوررئال سناتور آمریکایی؛ دم زدن از «حقوق بشر» در میتینگ منافقین

فارس

یک سناتور دموکرات آمریکایی با استفاده نمایشی از مفاهیمی مانند «حقوق بشر» و «آزادی» در جمع تروریست‌های منافقین عمق پوچ‌انگاری واشنگتن از این ارزش‌های اصیل انسانی را در صحنه‌ای سوررئال به تصویر کشیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «باب منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا طبق عادت مرسوم با استفاده نمایشی از مفاهیم حقوق بشری تلاش کرده به اتهام‌پراکنی و گزافه‌گویی علیه ایران بپردازد، اما با مطرح کردن این مفاهیم در قالب بیانیه‌ای برای گروهک تروریستی منافقین، به سوررئال‌ترین شکل ممکن، پوچ‌انگاری واشنگتن از این ارزش‌های اصیل انسانی را به معرض دید عموم گذاشته است. 

منندز در یک پیام ویدئویی که برای میتینگ گروهک تروریستی منافقین ارسال کرده، ایران را به «حمایت از تروریسم» و عدم احترام به «حقوق بشر» متهم کرده است. او در این ویدئو مدعی شد که به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون بین‌المللی «ایران آزاد» در این جلسه صحبت می‌کند. وی مدعی شد ایران امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

منندز که عضو حزب دموکرات است مدعی شده ایران از پیشنهاد دولت «جو بایدن» برای گفت‌وگو در خصوص برنامه هسته‌ای خودش استقبال نکرده و به همین دلیل بازگشت به برجام اکنون «نه تنها غیرواقع‌بینانه و غیرسازنده بلکه وهم و خیال است».

این سناتور ارشد آمریکایی، یکی از اعضای کنگره است که با حمایت‌های مالی لابی‌های رژیم صهیونیستی به نهاد قانونگذار آمریکا راه پیدا می‌کند و معمولاً در راستای پیشبرد منافع این رژیم موقت موضع‌گیری می‌کند.

حمایت منندز از گروهک تروریستی منافقین در حالی است که سوابق تروریستی و ضدانسانی این فرقه بارها حتی در رسانه‌های آمریکایی مستند شده است.

گروه منافقین در تلاش است خودش را حامی «آزادی خلق ایران» معرفی کند اما این ادعا را در حالی مطرح می‌کند که فرقه‌ای است که بر اساس حبس، خفقان و بردگی شکل گرفته؛ عضوگیری اجباری، حبس اعضا در داخل اردوگاه و منفک کردن آنها از جهان بیرون، طلاق‌ها و ازدواج‌های اجباری و حتی دعوت به تجرد طبق صلاحدید سازمان، استفاده از القائات ذهنی برای شستشوی ذهنی اعضا و ... تنها برخی از روش‌هایی هستند که استفاده از آنها در کمپ‌های این گروهک خطرناک بارها و بارها مستند شده است.

گروهک منافقین در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دهه ۱۹۸۰ میلادی اقدام به انجام حملات تروریستی در داخل ایران کرد و از آنجا نام خودش رو به عنوان یک گروه منفور در ذهن مردم ایران جا انداخت. حمایت منافقین از صدام، دیکتاتور عراق در جنگ تحمیلی، آبرویی برای این گروه در میان ایرانی‌ها باقی نگذاشت تا منافقین به نفرت‌انگیزترین نام در ایران تبدیل شود.

حتی نظرسنجی‌هایی که در آمریکا انجام شده‌اند نشان می‌دهند که منافقین حتی از حمایت اندک نیز در داخل ایران برخوردار نیست. با وجود این واقعیت‌ها حشر و نشر آمریکا با این تروریست‌ها ادامه دارد تا جایی که واشنگتن سال ۲۰۱۰ نام این گروه را از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی خود حذف کرد.

رابرت منندز در بیانیه خود در این میتینگ، از سرکرده گروهک تروریستی حمایت کرد.

رسانه‌های آمریکایی پیش از این در چندین گزارش سندهایی از پرداخت پول توسط منافقین به آمریکایی‌هایی که در این جلسات سخنرانی می‌کنند منتشر کرده است.

نشریه نیوزویک سال ۱۳۹۸فهرستی را از برخی مقامات آمریکایی که از گروهک تروریستی منافقین پول دریافت کرده‌اند، منتشر کرده بود.

نیوزویک در گزارش مفصل خود در آن زمان علاوه بر «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از افراد ذیل به‌عنوان کسانی که به‌خاطر سخنرانی در نشست‌های منافقین پول دریافت کرده‌اند، نام برده است:

اندرو کارد، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید؛

فرن تاونسند، مشاور پیشین کاخ سفید در امور تروریسم؛

مایکل موکیسی، دادستان کل پیشین؛

تام ریج، وزیر سابق امنیت داخلی؛

لوئیس فریه، مدیر سابق اف‌بی‌آی؛

پرتر گاس، مدیر سابق سیا؛

جان سانو، معاون سابق مدیر سیا؛

ژنرال ریچارد مایرز، رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا؛

ژنرال وسلی کلارک، رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا؛

ژنرال آنتونی زینی، فرمانده پیشین نیروهای سنتکام؛

هوارد دین، فرماندار پیشین ایالت ورمونت؛

اد رندل، فرماندار پیشین ایالت پنسیلوانیا؛

سناتور سابق، رابرت توریسلی؛

سناتور سابق، اوان بای؛

نماینده سابق، جان لوئیس؛

نماینده سابق، پاتریک کندی.

نیوزویک خود اذعان کرده که این اسامی، تنها بخشی از اسامی کسانی است که از گروهک تروریستی منافقین پول دریافت کرده‌اند. این نشریه در خصوص منابع مالی منافقین که باعث می‌شود بتواند پرداخت‌های زیادی به سخنرانان داشته باشد، ضمن اشاره به خدمات این گروه تروریستی به رژیم صدام حسین و پول‌هایی که از این رژیم دریافت کرده بود، نوشته است: «پس از سرنگونی صدام، بسیاری از کارشناسان گمانه‌زنی کرده‌اند که عربستان سعودی، رقیب ثروتمند ایران، حمایت مالی از این گروه را بعهده گرفته است.»

نظر شما