شناسهٔ خبر: 55535902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

باران تابستانه سبب جاری شدن سیلاب در مراوه‌تپه شد

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان از جاری شدن سیلاب در برخی مناطق روستایی این شهرستان مرزی براثر باران شدید و رگبار عصر امروز سه شنبه خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون خسارت جدّی به زیرساخت‌ها و ابنیه مراوه‌تپه وارد نشده است.

صاحب‌خبر -

لقمان قربانی سه‌شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر بارش شدید باران در روستای "شورجه بالا"، تعدادی درخت شکسته و همراه با آب دهانه پل ورودی روستا را مسدود کرده بود که بلافاصله با حضور و تلاش نیروهای راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و اهالی روستا مشکل برطرف و مسیر آب باز شد.

وی اضافه کرد: باز شدن مسیر آب مانع از ورود سیلاب به جاده روستا و تخریب پل ورودی آن شد.

قربانی همچنین گفت: بارش شدید باران عصر امروز در روستاهای "کسن" و "بیاتلر" از توابع بخش گلیداغ مراوه‌تپه علاوه بر خسارت به برخی معابر این ۲ روستا، یک واحد مسکونی روستای بیاتلر را نیز دچار آبگرفتگی جزیی کرد.

باران تابستانه سبب جاری شدن سیلاب در مراوه‌تپه شد جاری شدن سیلاب در جاده روستایی و آبگرفتگی یک واحد مسکونی در مراوه‌تپه

فرماندار مراوه‌تپه ادامه داد: براثر بارش نقطه‌ای باران عصر امروز حاشیه جاده روستای "قره آقاچلی" نیز دچار آبگرفتگی شد که با تلاش نیروهای راهداری مسیر آب باز و مشکل خاصی ایجاد نشد.

وی با اشاره به ادامه بارش‌ها در مراوه‌تپه و نیز بارش باران در مناطق بالادست (استان خراسان شمالی) و وقوع سیلاب احتمالی در رودخانه مرزی اترک، گفت: به اهالی برخی روستاهای حاشیه این رودخانه هشدارهای لازم برای خارج کردن دام‌هایشان از حاشیه رودخانه و مراقبت از سیل احتمالی و در صورت شدت گرفتن بارش‌ها خروج از منطقه داده شده است.

در همین پیوند رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز به ایرنا گفت: بیشترین بارش باران عصر امروز در منطقه شرق گلستان مربوط به منطقه "یلی بدراق" کلاله با ۴۷ میلی‌متر، شهر کلاله با ۲۳.۵ میلی‌متر، بخش گلیداغ مراوه تپه ۲۲.۶ میلی‌متر و منطقه ایستگاه هواشناسی مراوه تپه نیز ۱۵.۲ میلی‌متر بوده است.

منصور فرشاد افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر فردا چهارشنبه در منطقه ادامه دارد.

همچنین فرهاد شیبک فرماندار کلاله نیز به ایرنا گفت: خوشبختانه تا کنون از خسارت احتمالی بارش رگباری باران در این شهرستان گزارشی داده نشده است.

۲ شهرستان مراوه‌تپه و کلاله حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

نظر شما