شناسهٔ خبر: 55535871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قطارسریع‌السیر اصفهان- تهران شهرستان برخوار را تفکیک نمی کند

اصفهان- ایرنا - معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: قطارسریع السیر اصفهان- تهران عامل توسعه منطقه‌ و استان خواهد شد و به تفکیک شهرستان برخوار منجر نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، مهران زینلیان سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در ارتباط با روند پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران اظهار داشت: قطار سریع السیر یک پروژه ملی است که با احداث آن و کاهش زمان اصفهان- تهران به کمتر از دو ساعت تحول بسیار عظیمی ایجاد می کند.

وی بیان داشت: پروژه در مرحله آخر و ۲۰ کیلومتری اجرای پروژه واقع در شهرستان برخوار با معارضه محلی مبنی بر تفکیک شهرستان مواجه شده است که جلسه‌ای به منظور هماهنگی و توجیه معارضین صورت گرفت که با اجرای پروژه قطار سیر السیر اصفهان- تهران شاهد هیچگونه تفکیکی نخواهند بود.

معاون عمرانی استانداری اصفهان عرض قطار را چون یک خیابان معمولی و ۳۴ متری خواند که در جوار زمین‌های کشاورزی است و عامل توسعه منطقه و استان خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با مترو اصفهان به شاهین‌شهر افزود: احداث مترو تا ایستگاه استقلال به شهرداری اصفهان مرتبط و از میدان استقلال تا شاهین‌شهر با شهرداری شاهین‌شهر است و از آنجائیکه کارمندان پالایشگاه نفت بیشترین مسافرین این خط از مترو هستند اقدام به ایجاد شرکت سهامی برای هریک از ذی‌نفعان کردیم که با مشارکت تمامی آنها مترو به بهره‌برداری برسد.

زینلیان نیز از ایجاد شرکت سهامی دیگر برای مشارکت اصفهان با دیگر شهرستان‌های درگیر رینگ حفاظتی خبر داد و اظهار کرد: حدود ۴۵ درصد از رینگ حفاظتی در اصفهان قرار دارد و مابقی در شهرستان‌های همجوار است که با سهم بری این شهرستان‌ها و ارزش افزوده حاصل از آن بتوان پروژه را به سرانجام رساند.

نظر شما