شناسهٔ خبر: 55535797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

هشدار نگران کننده گوترش؛ فقط دقایقی تا نابودی احتمالی فاصله داریم

دبیرکل سازمان ملل گفت: امروز، چشم انداز درگیری هسته ای بار دیگر قوت گرفته است. حمله روسیه به اوکراین به ما یادآوری می کند که در هر زمان، فقط چند دقیقه تا نابودی احتمالی فاصله داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در پیامی به مناسبت هفتاد و هفتمین سالگرد بمباران اتمی شهر ناگازاکی در ژاپن گفت: استفاده از سلاح های هسته ای علیه هیروشیما و ناکازاکی یک فاجعه انسانی بی نظیر در تاریخ را رقم زد.

 وی تصریح کرد: این بمباران عصر جدیدی را آغاز کرد که در آن بشریت می توانست انقراض خود را به وجود آورد. از آن زمان، به مدت ۷۷ سال، خطر ویرانی هسته ای بشریت را تحت تاثیر قرار داده است.

گوترش افزود: امروز، چشم انداز درگیری هسته ای بار دیگر قوت گرفته است. حمله  روسیه به اوکراین به ما یادآوری می کند که در هر زمان، فقط چند دقیقه تا نابودی احتمالی فاصله داریم.

دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: لفاظی های خطرناک و تهدیدات هسته ای نشان می دهند که اینها سلاح های امتیاز گیری و اعمال زور هستند.

وی اضافه کرد: ما ادعاهای نادرستی می شنویم که سلاح های هسته ای امنیت را تامین می کنند. امنیت واقعی هرگز از طریق سلاح های هسته ای بدست نمی آید. این امنیت از طریق گفتگو، مذاکره، احترام متقابل و تعهد به قوانین بین المللی به دست می آید.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای (ان پی تی) بستر رژیم خلع سلاح هسته ای است.

نظر شما