شناسهٔ خبر: 55535703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مقام سازمان ملل؛

داعش با استفاده از وضعیت اوکراین بدنبال انجام حملات در اروپاست

یک مقام ارشد سازمان ملل می‌گوید تروریست‌ها سعی می‌کنند از وضعیت اوکراین برای حملات در اروپا استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقلد از تاس، «ولادیمیر ورونکوف»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گفت که تروریست‌های داعش از حامیان خود می‌خواهند تا با استفاده از وضعیت اوکراین و کاهش محدودیت‌های مربوط به بیماری همه‌گیر کرونا، حملاتی را در اروپا انجام دهند.

وی این اظهارات را در نشست شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد.

این دیپلمات گفت: «در حالی که حضور فعال [افراطی‌ها] و فعالیت‌های آنان عمدتاً در جوامعی مشاهده می‌شود که تحت تأثیر درگیری‌های خشونت‌آمیز قرار گرفته‌اند، داعش و تروریست‌های مرتبط نیز به دنبال تحریک حملات در مناطق غیردرگیری هستند تا فضای ترس و وحشت را حاکم کنند. در اروپا، داعش از حامیان خود خواسته است تا با استفاده از کاهش محدودیت‌های ضد کووید و درگیری در اوکراین، حملاتی را انجام دهند.»

حضور جوانان اروپایی در میان صفوف تکفیری‌ها بخصوص داعش و خطر بازگشت این جوانان به کشورهایشان و تهدید امنیت اروپا به یکی از مهمترین مباحث کنونی جوامع غربی تبدیل شده است. بر اساس گزارشی که گروه بین المللی صوفان در آمریکا منتشر کرده است (سال ۲۰۱۴) میانگین سنی این جوانان از ۱۸ تا ۲۸ سال می‌باشد و تعداد این افراد تقریباً به ۳ هزار نفر می‌رسد که بیشترین سهم را فرانسه با ۹۰۰ نفر، و بعد از آن انگلیس و آلمان با ۵۰۰ و ۴۰۰ نفر می‌باشد. یکی از ویژگی‌های اروپاییان حضور برخی نیروهای نظامی این کشورها در صفوف داعش است که با وجود سابقه مبارزه نظامی با گروه‌های افراطی در ارتش این کشورها در صفوف داعش قرار گرفته‌اند.

نظر شما