شناسهٔ خبر: 55535683 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف استان سمنان به تعزیرات حکومتی معرفی شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: یک هزار و ۲۶۰ واحد صنفی متخلف از ابتدای امسال تا کنون به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

صاحب‌خبر -

یحیایی گفت: از ابتدای امسال تا کنون با انجام بیش از ۲۰ هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی که از واحدهای صنفی توزیعی و خدماتی در استان انجام و بالغ بر یکهزار و ۲۶۲ فقره پرونده تخلف کشف شد.

وی بیان کرد :در این بازرسی ها که به وسیله کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و عرضه در قالب گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شد تعداد یک هزار و ۴۴۸ مورد تخلف کشف شد.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: تخلفات کشف شده از واحدهای صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه ، فروش و نگهداری کالای قاچاق به ارزش ریالی یک هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال کشف و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

یحیایی اضافه کرد: یکهزار و ۷۴۶ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون دریافت شد که بیش از ۹۴ درصد این شکایات رسیدگی و منجر به نتیجه شده است.

نظر شما