شناسهٔ خبر: 55535530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی:

بازگشایی مرز کیله سردشت به طور رسمی پیگیری می شود

ارومیه - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی کیله سردشت موجب رشد اقتصادی و اشتغال منطقه می‌شود و به طور رسمی در دست بررسی قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر به شهرستان سردشت اظهار کرد: بازارچه مرز کیله سردشت نیز مورد پیگیری بوده و تدوین سند جامع پایانه مرزی کیله در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازگشایی بازارچه مرزی موجب رشد اقتصادی و اشتغال منطقه می‌شود و بازگشایی مرز کیله سردشت به طور رسمی نیز مورد پیگیری بوده زیرا ارتباط ما را با کردستان عراق را تسهیل می‌کند

معتمدیان با اشاره به اینکه مصوبات سفرهای شهرستانی باید با جدیت اجرایی شود، گفت: هیچ مصوبه‌ای نباید بدون اجازه و بررسی حذف شود و همه دستگاه‌ها ملزم به اجرای آنها هستند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفرهای شهرستانی بعد از بررسی‌های کارشناسانه در دستور کار قرار گرفته و ما برای اجرای آنها به مردم تعهد داده‌ایم، ادامه داد: اگر موردی زمینه اجرا ندارد باید توسط دستگاه مربوطه اعلام شود تا علل و عوامل آن بررسی و تدابیر لازم سنجیده شود.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: ۳۷۰ میلیارد ریال بودجه تخصیصی سال ۱۴۰۱ برای مصوبات سفر شهرستان سردشت است و برخی تعهدات، ملی بوده و باید با پیگیری تخصیص یابد و در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر تخصیص اعتبارات باشند.

معتمدیان افزود: کارهای انجام گرفته نیز به درستی به اطلاع مردم رسانده شود تا عموم جامعه مطلع شوند که چه کارهایی صورت گرفته و دستگاه‌های اجرایی نسبت به این امر نیز اهتمام داشته باشند.

معتمدیان با اشاره به روند فعالیت مسئول سد سردشت، یادآور شد: وضعیت سکونت این مسئول در سطح شهرستان بررسی شود تا وی در محل خدمت خود ساکن باشد و در غیر این صورت اقدامات لازم برای جابجایی وی انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: برای شهرستان سردشت ۱۱ مورد در قالب ۶ مصوبه تأیید شده بود که روند اجرای طرح‌ها در حال بررسی هستند.

جواد کرمی تاکید کرد: راه‌اندازی شرکت شهد در این شهرستان مورد حمایت بنیاد مستضعفان قرار گرفت تا تعاونی در این شهرستان راه‌اندازی شود و این مساله در حال پیگیری است.

وی افزود: مصوبه راه‌اندازی معادن طلا و آهن این شهرستان نیز در حال پیگیری و بررسی مسائل و جوانب آن است.

کرمی با اشاره به مشکلات چندین واحد تولیدی این شهرستان نیز گفت: این مشکلات نیز توسط دستگاه‌های اجرایی بررسی و حل و فصل می‌شود و راه‌اندازی مرز کیله سردشت نیز با برگزاری جلسات مختلف در حال پیگیری بوده تا این اقدام انجام شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: سفر به شهرستان سردشت ۸۱ مصوبه عمرانی و اقتصادی داشت.

یاسر رهبردین افزود: از این تعداد ۷۵ مصوبه عمرانی و ۶ مصوبه اقتصادی است.

در ادامه این جلسه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی یا نمایندگان آنها به بیان گزارشات عملکرد از دستگاه‌های اجرایی خود پرداختند.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه سال گذشته در دومین سفر شهرستانی خود پس از چالدران میهمان مردم سردشت در جنوب آذربایجان غربی بود.

نظر شما