شناسهٔ خبر: 55534798 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صبوحی:

آمار خودکشی در گلپایگان بالا است

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از آمار بالای خودکشی و غرق شدگی در این شهرستان خبر داد و گفت: از جمعیت ۹۸ هزار نفری شهرستان گلپایگان، ۱۶.۷ درصد واکسن تزریق نکرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صبوحی امروز _سه‌شنبه هیجدهم مردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه گلپایگان از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: از اسفندماه سال ۱۳۹۸ تاکنون از ۲۴ هزار و ۲۹۷ مورد نمونه‌گیری تست کرونا ۳۷ درصد مثبت اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در تیرماه و مردادماه امسال، از ۲۱ هزار و ۷۲۲ مورد تست سرپایی کرونا ۴۰ درصد آنها مثبت بوده است، افزود: تیرماه و مردادماه امسال تست ۵۵ درصد بستری شدگان کرونایی مثبت اعلام شده بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با بیان اینکه در این شهرستان در جمعیت بالای پنج سال ۸۳.۲ دهم درصد نوبت اول و ۷۶.۴۸ درصد نوبت دوم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، افزود: در جمعیت بالای ۱۸ سال ۹۱.۷ دهم درصد نوبت اول، ۸۵.۳ دهم درصد نوبت دوم، ۵۰.۴ درصد نوبت سوم و شش درصد نوبت چهارم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از جمعیت ۹۸ هزار نفری شهرستان گلپایگان ۱۵ هزار و ۶۳۸ نفر واکسن دریافت نکرده‌اند؛ یعنی ۱۶.۷ درصد جمعیت شهرستان واکسن تزریق نکردند.

صبوحی با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان دارای ۱۱ بخش درمانی است، افزود: در حال حاضر از ۳۴ پزشک متخصص سه پزشک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب و نوزادان و گوارش به صورت پاره وقت وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود متخصص رادیولوژی و ارتوپدی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان، گفت: در شهرستان سه پایگاه اورژانس وجود دارد و یک پایگاه اورژانس در مسکن مهر و الوند افتتاح خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به وجود هزار و ۹۸۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان، افزود: در ۴۲۶۷ مورد بازرسی از این مراکز، ۶۰ مورد به مراجع قضائی معرفی و چهار مورد پلمب شد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۷.۴۶ مورد کلر سنجی بر روی آب آشامیدنی در شهرستان انجام شده است، آلودگی میکروبی و شیمایی در آب آشامیدنی وجود نداشت.

صبوحی از کلر زنی آب اداره زندان گلپایگان در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در بحث تصفیه‌خانه مسکن مهر گلپایگان، قرار شده شهرداری گلپایگان نسبت به جابه‌جایی محل آن اقدام کند، تا از لحاظ بو و غیره نارضایتی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به ثبت ۴۷۷ مورد حیوان گزیدگی در سال ۱۴۰۰ در شهرستان گلپایگان، افزود: در چهار ماه امسال ۱۶۹ مورد حیوان گزیدگی در شهرستان داشتیم که بیشتر مربوط به سگ گرفتگی بوده است؛ هر دوز واکسن بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هزینه به دولت تحمیل می‌کند که امیدواریم کمیته اتلاف سگ‌ها فعال‌تر شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان از آمار بالای خودکشی و غرق شدگی در شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: در سه ماهه نخست امسال در بحث حوادث ترافیکی شهرستان؛ ۷۰ مورد مربوط به تصادف خودروها و ۷۹ مورد مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است که بیانگر ضرورت اجرایی شدن مصوبات کمیته جامعه ایمن شهرستان است.

نظر شما