شناسهٔ خبر: 55532975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست جمع خوانی کتاب «کآشوب» مطرح شد:

لزوم راه اندازی کتابخانه تخصصی رسانه در قم

محمدرضایی با بیان اینکه ما باید کتابخانه تخصصی رسانه در قم داشته باشیم، گفت: امروز باید در عرصه رسانه، فعالیت‌های تخصصی داشته باشیم، کتابخانه تخصصی رسانه باعث افزایش سواد رسانه ای خبرنگاران می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، نشست جمع خوانی کتاب «کآشوب» امروز (سه شنبه، 18  مرداد) با حضور جمعی از اصحاب رسانه و برگزیدگان جشنواره مطبوعات دینی در سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

 

در این نشست که از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، چند نفر از خبرنگاران قمی از جمله خانم «فاطمه امینی» و آقایان «حسین محمدرضایی»، «مهدی تاجیک» و «مهدی هواسی» به معرفی کتاب‌های مورد علاقه خود پرداختند.

 

کتاب‌های «معیشت مؤمنانه»، «معیشت پرهیزکارانه»، «تپه جاویدی و راز اشلو»، «آب هرگز نمی میرد» و «اثر مرکب» از جمله کتاب‌های پیشنهاد شده برای مطالعه توسط خبرنگاران در این نشست بود.

 

در ادامه این نشست، «حسین محمدرضایی» خبرنگار پیشکسوت قمی که بیش از 20 سال سابقه در عرصه خبرنگاری دارد، به بیان خاطراتی از فعالیت‌های خود در این عرصه پرداخت و اظهار داشت: ما باید یک صنف فعال در عرصه رسانه داشته باشیم، به طوریکه باعث ارتقای شغلی خبرنگاران در هر دوره شویم.

 

این فعال رسانه ای با تصریح بر اینکه به دنبال ارتقای سواد رسانه ای خود باشید، خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی همانند اقیانوسی است که نباید در آن متوقف شویم، حداقل دو ساعت در روز مطالعه داشته باشید.

 

وی با بیان اینکه ما باید کتابخانه تخصصی رسانه در قم داشته باشیم، توصیه کرد: امروز باید در عرصه رسانه، فعالیت‌های تخصصی داشته باشیم، کتابخانه تخصصی رسانه باعث افزایش سواد رسانه ای خبرنگاران  می‌شود.

 

در ادامه این نشست، «مهدی توکلیان» سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار، یاد و خاطره همه خبرنگاران درگذشته به ویژه «مهدی شادمانی»، «رضا مقدسی» و «روح الله رجایی» را گرامی داشت و گفت: همه این خبرنگاران ولایتمدار واقعی بودند و مرحوم شادمانی به دلیل شاکر بودن بسیار، عنوان «گلادیاتور شُکر» را داشت.

 

وی با اشاره به کتاب «کآشوب»، گفت: این کتاب نوعی روایتگری خبرنگاران درباره ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام است که توسط 23‌ نفر از خبرنگاران با قلمی شیوا و جذاب به نگارش درآمده است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: یکی از روایت‌های این کتاب متعلق به مرحوم شادمانی است که یک نسخه از این کتاب را روزهای آخر زندگی خود در بیمارستان به بنده هدیه داد که نشان از دغدغه ایشان درباره کتاب است.

 

توکلیان در پایان تصریح کرد: اینکه خبرنگاران قمی با کتاب مأنوس هستند، باعث افتخار ما است که امیدواریم بتوانیم مرثیه خوان مصور باشیم و در عرصه رسانه، آیین و سنت‌های عزاداری اهل بیت علیهم‌السلام را به مردم نشان دهیم.

 

در ادامه این نشست، جمع خوانی کتاب «کآشوب؛ بیست و سه روایت از روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم» که سال 1396 توسط نشر اطراف منتشر شده است، برگزار شد.

 

در این برنامه، چهار نفر از خبرنگاران قمی و از برگزیدگان نخستین جشنواره مطبوعات دینی خانم‌ها «فاطمه محمدی» و «راضیه رضایی» و آقایان «موسوی» و «جنتی» به خوانش یکی از روایت‌های این کتاب پرداختند.

 

در پایان این مراسم، خبرنگاران فعال در این نشست با حضور توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم تجلیل شدند.

 

پایان پیام/414

نظر شما