شناسهٔ خبر: 55532355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار تأکید کرد:

اجرای کامل مصوبات ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی

سپیده قلندری اسفدن

استاندار خراسان جنوبی بر اجرای کامل مصوبات ستاد استانی مقابله با قاچاق کالا و ارز استان تأکید کرد. 

صاحب‌خبر -

جواد قناعت، امروز ۱۸ مرداد در جلسه ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز استان در اجرای کامل مفاد بخشنامه ها و مصوبات مربوطه اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این خصوص چنانچه مسئولی کم کاری داشته باشد، به عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی و نام دستگاه مربوطه در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه‌های عضو کمیسیون مقابله به قاچاق کالا و ارز استان، قاطعانه پای کار مقابله هستند، افزود: چنانچه مصوبه جلسه قبلی تا برگزاری جلسه بعدی اجرایی نشود و یا حداقل تلاشی برای اجرای آن صورت نگیرد، ترک فعل محسوب شده و به دادستانی معرفی خواهد شد.

استاندار با تأکید بر وجود همدلی و همراهی در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان، گفت: چنانچه همدلی در امر مقابله باشد کارها به خوبی و با سرعت و دقت بیشتری پیش خواهد رفت.

قناعت با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت کار و تلاش شبانه روزی است و هر فردی که نمی تواند جهادی کار کند، می‌تواند برود و صندلی مدیریت را خالی کند، تصریح کرد: همه مسئولان در شرایط کنونی کشور باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: امروز دو موضوع امنیت غذایی و انرژی به موضوع اول دنیا تبدیل شده و برخی کشورهای اروپایی که خود را مهد تمدن می‌دانند، امروز به روش توزیع کوپنی کالا روی آورده‌اند.

استاندار تأکید کرد: این کشورهایی که در اوایل کرونا به ماسک مردم هم رحم نکردند و آنها را غارت می‌کردند، به غذا و انرژی مردم هم رحم نمی‌کنند، لذا می‌طلبد که خودمان به فکر خود باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه هزینه انبارداری و تخلیه و حمل کالای قاچاق مکشوفه با سازمان اموال تملیکی است، گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان در زمینه حل مشکل اماکن و محل نگهداری کالاهای مکشوفه اقدام کند. 

وی گفت:  شرکت نفت خراسان جنوبی لیست خانواده‌های ساکن شهر نهبندان که علمک گاز تا درب منزل آنها رفته اما بدلیل عدم توان مالی در گاز کشی، هنوز از نفت سفید استفاده می‌کنند، را به کارگروه ارائه دهد؛ این افراد به نهادهای خیریه و دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند. 

استاندار خراسان جنوبی بر غیر فعال کردن کارت‌های سوخت اجاره‌ای و سرگردان با رعایت تدابیر و ملاحظات لازم نیز تأکید کرد.

قناعت با اشاره به تأثیر طرح هدفمندسازی یارانه‌ها بر روی کاهش قاچاق کالا، یادآور شد: میانگین ورود کالای قاچاق به کشور در سال ۱۲ میلیارد دلار و خروج آن ۵ میلیارد دلار است که از زمان اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها خروج کالای قاچاق از کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

 انتهای پیام 

نظر شما