شناسهٔ خبر: 55531885 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار ایلام:

برای اسکان بیش از ۵۰ هزار زائر فضا در استان ایلام آماده سازی شده است

بهرام نیا با بیان اینکه در استان ایلام برای اسکان بیش از ۵۰ هزار زائر فضا آماده سازی شده است، گفت: مدیران استان در یک شرایط خاص امور اربعین را به پیش می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۱۸ مرداد) در نشست ویژه ستاد اربعین استان  در پایانه مرزی مهران به ریاست دکتر وحیدی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن اربعین و تلاش جهادی مدیران استان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر اربعین، اظهار کرد: برخی از ادارات و دستگاه های متولی در امر اربعین با مشکلات و تنگناهای مالی پیش رو هستند اما این مسئله حرکت جهادی آنها در جهت آماده سازی زیرساخت ها را متوقف نساخته است.

 

« حسن بهرام نیا » در ادامه از ایجاد مکان هایی در استان برای اسکان زائران در شرایط خاص خبر داد و گفت: در مجموع برای اسکان بیش از ۵۰ هزار نفر زائر در منطقه چغاسبز و دیگر مکان های فرهنگی و ورزشی و ... در مناطق مختلف استان فضا با امکانات مناسب ایجاد کرده ایم.

 

استاندار ایلام در ادامه از تلاش ها و زحمات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به خاطر حضور تمام قدر در مباحث مربوط به اربعین تشکر کرد و گفت: در استان وحدت و همدلی خوبی برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین ایجاد شده است.

 

 بهرام‌نیا در ادامه از حمایت های خوب ستاد مرکزی اربعین کشور و در راس آن معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تقدیر کرد و گفت: سردار میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین کشور هفته ای چهار بار تماس می گیرد و پیگیر روند امور اربعین در استان هستند و این دغدغه مندی جای تقدیر دارد.

 

وی در ادامه از همه متولیان امر در اربعین و در راس آن وزیر کشور به خاطر اهتمام جدی و مساعدت های لازم تشکر و قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که همه با هم با ایجاد هم افزایی در این مسیر باعث ایجاد خاطره ای خوب در اذهان زائران برای یک سفر راحت و آسان در ایام اربعین شود.

 

بهرام نیا گفت: با شروع به کار دولت مردمی ایران قوی، ۲۰ کیلومتر از محور ایلام به مهران با ۳۵۰ میلیارد تومان چهارخطه می شود که ۱۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به پیمانکار داده شده است.

 

استاندار ایلام در ادامه با بیان اینکه تلاش می کنیم کل محور ایلام به مهران چهار خطه شود، افزود: دو تونل در محور ایلام به مهران در دست اقدام است که از سخت ترین تونل ها بوده و با همت مضاعف تلاش می کنیم این دو تونل برای ایام اربعین زیر بار ترافیک برود.

وی  ابراز کرد: علاوه بر این یکی از معضلات و گره های ترافیکی مربوط به حوزه پل صلواتی بوده که تا اربعین زیر بار ترافیک می رود، اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهسازی، ۸۱ میلیارد تومان در حوزه احداث سایبان، ۴۰ میلیارد تومان برای نیوجرسی هزینه شده و سه هزار کیلومتر خط کشی صورت گرفته است.

 

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه برای آبرسانی سیار به ۱۴۰ تانکر آب نیاز است، گفت: تاکنون ۸۰ تانکر تأمین شده است و علاوه بر این با همکاری همه اعضای ستاد اکنون مخزن آب برای ۳۰۰ هزار نفر در مهران ایجاد شده است.

 

وی در ادامه گفت: جهت تسهیل رفت و آمد زایران کارهای خوبی صورت گرفته است و کارخانه تعطیل شده یخ، با کمک بخش خصوصی راه اندازی شده و کار دپوسازی یخ در حال انجام است.

 

استاندار ایلام یادآور شد: بنا بر تاکید وزیر کشور طی هفته گذشته سفری در رابطه با موضوع اربعین به دو استان واسط و کربلای عراق انجام گرفت که نتایج خوبی را به همراه داشت و مسایل و مشکلات مربوط به حوزه آب و موضوعات بهداشتی و انتقال زوار و ... مورد بحث و گفتگو و بررسی قرار گرفت.

 

رئیس ستاد اربعین استان با تقدیر از تلاش های سفیر ایران در عراق از احداث سایبان در محوطه کرزی زرباطیه عراق خبر داد و گفت: به جد پیگیر این طرح خواهیم بود تا از مشکلات زائران در طرف مقابل مرز نیز کاسته شود.

 

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مطروحه در سفر اخیر به استان های واسط و کربلا پیگیری مشکل کمبود گیت در پایانه زرباطیه بود که قول ایجاد ۲۶۰ گیت را دادند.

 

استاندار ایلام در ادامه گفت: یکی دیگر از موارد مطرح شده در سفر به کشور عراق، موضوع کمبود اتوبوس به تعداد ۱۰۰۰ دستگاه در پایانه زرباطیه بود تا از طریق آنها کارجابجایی زوار انجام گیرد که باید تدابیر لازم برای آن اندیشیده شود.

 

وی در پایان با تقدیر از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امید است با همراهی همه عزیزان در ستاد اربعین، اقدامات در خور شأنی به زائران اربعین حسینی(ع) داشته باشیم.

 

گفتنی است، این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، معاونین امنیتی و انتظامی و عمرانی وزیر کشور، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد.

پایان پیام/92

نظر شما