شناسهٔ خبر: 55531795 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز:

مراسم سوگواری دهه اول محرم در کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز برگزار شد

رضا زاده گفت: مراسم سوگواری دهه اول محرم در جوار مقبره آیت الله حاج «سید نورالدین حسینی الهاشمی»، احیاگر هیئات مذهبی، در کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

«سیده مریم الشریعه رضا زاده»، با تسلیت عاشورای حسینی در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از  شیراز ، گفت: مراسم سوگواری دهه اول محرم در جوار مقبره آیت الله حاج «سید نورالدین حسینی الهاشمی»، احیاگر هیئات مذهبی، در در کانون فرهنگی هنر مسجد و آرامگاه «نور» شیراز برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: مراسم سوگواری دهه اول محرم در این مسجد، صبح ها ساعت هشت تا 10 از 8 مرداد شروع می شد و با سخنرانی مذهبی حجت الاسلام «غلامشاهی» و استاد «مهدی آیت اللهی» وحجت الاسلام «کیخا» همراه بود.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد: این مراسم در شب های دهه محرم نیز از چهارشنبه 5 محرم مصادف با 12 مرداد با سخنرانی حجت الاسلام «غلامشاهی» و مداحی «عبدالخالق فهیمی» آغاز شد و در روز تاسوعا وعاشورا نیز از ساعت 12 تا 16 برگزار شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به فضائل اهل بیت (ع) بیان کرد: دین فردی را باید به دین جمعی تبدیل و با توجه به مشکلات جامعه پیاده کرد و تحقق امر به معروف و نهی از منکر به صورت جمعی محقق می شود واگر می گوییم «لبیک یا حسین (ع)» باید مثل حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با جان و مال و خانواده خود در عرصه میدان دفاع از دین خداوند حاضر باشیم.

رضازاده گفت: در این دهه، صبحانه، نهار و شام حدود پنج هزار اطعام در مسجد «نور» شیراز به انجام رسید و در حاشیه مراسم مذهبی و سوگواری، برنامه نقاشی کودکان با محوریت ترویج حجاب در نقاشی و پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد و تعداد 40 روسری به اسم مبارک حضرت رقیه (س) برای تکریم حجاب به دختر خانمها اهدا شد.

وی اعلام کرد: 25 پیراهن مشکی به نوجوانان پسر گروه مداحی «حضرت قاسم (ع)» اهدا شد و به خدام زن و مرد امام حسین (ع) در این مراسم حدود 20 ظرف اهدا شد.

پایان پیام/664

نظر شما