شناسهٔ خبر: 55530399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۲ هزار تن انواع کود یارانه‌ای برای کشاورزان جنوب کرمان تدارک دیده شد

جیرفت - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب استان کرمان از تدارک ۱۲ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای کشاورزی طی چهار ماهه گذشته در این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب استان کرمان، محمد شریفی افزود: طی سال جاری تاکنون علی‌رغم چالش‌های بین‌المللی در حوزه تامین نهاده‌های کشاورزی، بیش از ۱۲ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده شده که در چهار ماهه ابتدای امسال حدود ۶ هزار و ۲۳۰ تن آن بین کشاورزان جنوب استان کرمان توزیع شد که از این مقدار بیش از یکهزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بوده که افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به توزیع این کودها در سال گذشته داشته است.

وی تصریح کرد : برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۷۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی خواهیم کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون بیش از ۱۶ درصد برنامه ابلاغی در این شرکت به انجام رسیده که بدین ترتیب، علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از پنج هزار و ۷۷۰ تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی است که ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.

شریفی اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورز به ۴۳ کارگزار تامین نهاده های کشاورزی این شرکت در جنوب استان کرمان واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.

وی گفت: با عنایت به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال جاری و استقبال کشاورزان از مصرف این کودها به طور قطع سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی داشته و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقا یابد.

نظر شما