شناسهٔ خبر: 55529477 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آشنایی با پاریس؛ شهر عشق و برج ایفل

پاریس به عنوان شهر عشق در دنیا شناخته می‌شود. اگر اهل فیلم دیدن باشید و یا آثار ادبی معروف دنیا را بخوانید، متوجه عزیز بودن پاریس نزد افراد زیادی به خصوص از نوع عاشقان در دنیا می‌شوید.

صاحب‌خبر -

پاریس به عنوان شهر عشق در دنیا شناخته می‌شود. اگر اهل فیلم دیدن باشید و یا آثار ادبی معروف دنیا را بخوانید، متوجه عزیز بودن پاریس نزد افراد زیادی به خصوص از نوع عاشقان در دنیا می‌شوید.

این شهر پایتخت فرانسه و پذیرای گردشگران زیادی در دنیا است! در این مطلب قرار است به چندجای دیدنی و معروف پاریس برویم که وجود آنها باعث باز شدن پای عشاق به این شهر می‌شود.

 

1

چگونه به پاریس سفر کنیم؟

جواب این سوال آسان است. باید ویزای توریسی فرانسه را بگیرید و یا بلیط هواپیما تهران پاریس را تهیه کنید. البته اگر به هر دلیلی فعلا نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید با خواندن این مطلب و تصور جای جای این شهر زیبا در ذهنتان، به یک سفر رویایی بروید.

برج ایفل سمبل مدرن عشق در دنیا

آدرس: فرانسه، پاریس، منطقه 7 پاریس، شمال پارک شان دو مارس

 

2

برج ایفل همانند یک تابلوی نقاشی جذاب برای زوج‌ها و مطمئناً یکی از رمانتیک‌ترین مکان‌های پاریس است. این برج محبوب‌ترین سازه معماری در کل جهان به حساب می‌آید که توسط الکساندر-گوستاو ایفل به منظور برپایی نمایشگاه پاریس در سال 1889 ساخته شده است. شما می‌توانید از آسانسور یا 360 پله تا سطح اول و 344 پله دیگر برای رسیدن به سطح دوم برج کمک بگیرید.

در بالاترین طبقه برج یعنی در ارتفاع 276 متری یک رستوران جذاب با نور ملایم و وسایل مینیمالیستی برای پذیرایی از شما و معشوقتان آماده است. محل غذا خوردن دارای پنجره‌های شیشه‌ای وسیعی است که به شما امکان لذت بردن از مناظر شگفت‌انگیز را در حالی که با معشوق خود شام می‌خورید، می‌دهد. زمانی که چراغ‌های برج روشن می‌شوند، فضای بسیار رمانتیکی در فرانسه و به خصوص در زیر و نزدیک برج ایفل ایجاد می‌شود. بسیاری از عاشقان دنیا که به پاریس سفر می‌کنند، این زمان را برای ارائه پیشنهاد ازدواج غنیمت می‌شمارند.

 

پل عشاق فرانسه، پلی که روی آن عاشق می‌شوید

آدرس: پاریس، روبه‌رو میدان اصلی کاخ لوور

3

پل عشق و یا پل هنر فرانسه، پلی بسیار زیبا در این شهر و بر روی رودخانه سن است. بسیاری از عاشقان دنیا برای قرارهای دو نفره به روی پل می‌آیند و برخی دیگر به یاد خاطرات گذشته این پل را برای قدم زدن انتخاب می‌کنند.

پل هنر آنقدر بین عاشقان معروف شد که تعدادی از آنها تصمیم گرفتند برای ثبت خاطرات خوش عاشقی بر روی حصارهای آن قفل‌هایی را به اسم خودشان ببندند. تصور کنید با معشوقتان بر روی این پل قدم بزنید، به نام خودتان قفلی بر روی حصار پل زده و تماشگر نماد فرانسه یعنی برج ایفل باشید.

 

معبد عشق فرانسه به همراه قایق سواری

آدرس: ورسای، فرانسه، شماره 78000

معبد عشق پاریس در سال 1778به تقلید از معبد عشق بوچاردون ساخته شد. رمانتیک‎ترین قسمت سفر به پاریس می‌تواند قایق سواری عاشقانه‌ای باشد که شما را به جزیره معبد عشق می‌برد. سالانه زوج‌های زیادی از نقاط مختلف جهان برای تجدید عهد عاشقی به اینجا می‌آیند. اعتقاد بر این است که در این معبد تجدید پیمان‌های عاشقی نیروی عجیبی دارد.

یکی از محبوبترین کارهایی که در اطراف معبد می‌توان انجام داد، پیاده روی در اطراف آن است که هم فضای بسیار دل‌انگیزی دارد و هم فرصت خوبی برای لذت از هوای پاک این جزیره است.

 

قایق سواری بر روی رودخانه سن

آدرس: فرانسه، پاریس، رود سن

4

حال و هوای رودخانه سن به گونه‌ای رمانتیک است که گویی برای عاشقان ایجاد شده. در حالی که در کنار رودخانه قدم می‌زنید، توسط نورهای زیبای پاریس مسحور خواهید شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در امتداد رودخانه بایستید و به رودخانه درخشان با انعکاس هزار نور خیره شوید. اگر تصمیم دارید عصر یا بعدازظهر با عشق زندگیتان به اینجا بروید، نباید گشت و گذار در رودخانه سن را از دست بدهید. همچنین می‌توانید از یک وعده غذایی لذیذ در یکی از رستوران‌های قایقی رود سن لذت ببرید.

کارهایی که باید در اطراف رودخانه سن انجام دهید: یک قدم زدن عاشقانه در اطراف، بررسی پل‌های زیبای کنار رودخانه، ثبت خاطرات و عکاسی و صد البته قایق سواری

 

 

موزه لور، عکسهای عاشقانه بگیرید

آدرس:  فرانسه، پاریس، موزه لور، هرم‌های شیشه‌ای

5

موزه لور، زیباترین و بزرگترین موزه جهان، همه‌جوره زیباست. این موزه چشمگیرترین مجموعه‌های هنری و تاریخی را دارد که هنردوستان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. طی سفر عاشقانه‌تان به پاریس، به محوطه موزه لور و کاخ سبک باروک آن بروید و در نزدیکی هرم شیشه‌ای موزه لور چندین عکس یادگاری و عاشقانه ثبت کنید.

در اطراف این هرم نقاشان خیابانی زیادی نشسته‌اند تا پرتره شما را نقاشی کنند که همین مساله ایده خوبی برای ثبت لحظات عاشقانه است.

 

کلیسای نوتردام و داستانهای عشاقانه ادبیات فرانسه

آدرس: فرانسه، پاریس، خیابان ژان پل دوم

6

سفر هیچ کس به پاریس بدون بازدید از کلیسای جامع کلیسای نوتردام کامل نمی‌شود. این کلیسای خیره کننده با ارتفاع حدود 122 متر با دو برج غول پیکر، بهترین نمونه از معماری گوتیک فرانسوی محسوب می‌شود. معماری گوتیک باعث می شود، عاشق کنده‌کاری‌های گوتیک، پنجره‌های گل رز دیدنی و مجسمه‌های شگفت‌انگیز شوید.

وقتی خورشید غروب می‌کند، منظره کلیسا به طرز غیرقابل وصفی قابل توجه است. این زیبایی بی‌انتها مطمئناً در میان بهترین مکان‌های رمانتیک پاریس قرار دارد و هیچ چیز نمی‌تواند زیبایی آن را کم کند. اگر رمان گوژپشت نوتردام را خوانده و یا  ماجرای عشق گوژپشت نوتردام به دختر کولی را شنیده باشید، حتما این کلیسا را بارها در ذهن تجسم کرده‌اید.

 

کلیسای باشکوه قلب مقدس در پاریس

آدرس: فرانسه، پاریس، خیابان دو شوالیه د لا بار

7

کلیسای قلب مقدس، یکی از دیدنی‌ترین کلیساهای جهان است. هر زوجی که قصد سفر به پاریس را دارد، بایستی شاهد زیبایی بکر این معماری شگفت‌انگیز باشد. این کلیسای کاتولیک با گنبدی رومی در بالای تپه مونمارتر قرار گرفته است. از آنجایی که این تپه مرتفع‌ترین نقطه شهر پاریس است، مناظر وسیعی از شهر عشاق جلوی چشم شما خواهد بود.

در اطراف این موزه هنرمندان خیابانی زیادی هستند که می‌توانید از آنها برای کشیدن پرتره‌تان درخواست کنید. در ضمن در نزدیکی کلیسا موزه‌ای از آثار هنرمند معروف اسپانیایی یعنی سالوادور دالی هم قرار دارد. رستوران‌های کوچک و سنتی فرانسوی در اطراف موزه کلیسا زیاد هستند که برای قرارهای عاشقانه انتخاب بسیار عالی به حساب می‌آیند.

طاق پیروزی و خیابان شانزه لیزه

آدرس: فرانسه، پاریس، خیابان شانزه‌لیزه

8

طاق پیروزی یکی از مشهورترین بناهای تاریخی پاریس است که در انتهای غربی خیابان شانزه‌لیزه در مرکز میدان شارل دوگل قرار دارد. این سازه یک بنای تاریخی به شکل دروازه بزرگ است. شانزلیزه، خیابانی که به طاق پیروزی منتهی می شود، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های پاریس است. این خیابان پر درخت برای یک پیاده‌روی عاشقانه شبانه با شریک زندگی انتخاب مناسبی است. رستوران‌ها، مغازه‌ها و تئاترهای زیادی در امتداد خیابان شانزه‌لیزه وجود دارند که می‌توانید پس از پیاده‌روی در آنها لحظات خوشی را بگذرانید.

در پایان

در این مطلب با چند جای دیدنی پاریس آشنا شدید. برج ایفل، رودخانه سن، خیابان شانزه‌لیز و یا پل هنر فرانسه همگی همچون بهشتی برین برای گردهم آمدن عاشقان دنیا هستند. در پایان از شما می‌خواهیم که اگر جای دیدنی دیگری را در پاریس می‌شناسید که فضای رمانتیکی دارد، به ما معرفی کنید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما