شناسهٔ خبر: 55524828 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

سخنگوی فراجا:

سگِ همسایه مزاحم است به پلیس اطلاع دهید

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه باید مجازات سگ گردانی افزایش یابد تا بازدارنده باشد، گفت: مردم می توانند مزاحمت سگ همسایه را به پلیس اطلاع دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، سردار مهدی حاجیان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه پلیس در چه صورت با سگ گردانی برخورد می‌کند، گفت: در موضوع سگ گردانی آنجایی که موجب رعب و وحشت مردم شود و مردم از این موضوع آسیب ببینند، پلیس به واسطه درخواست‌های مردمی به صحنه ورود کرده و برخورد می‌کند.

وی افزود: مبنای بسیاری از برخوردهای پلیس با مقوله سگ گردانی درخواست‌های مردمی است؛ مردمی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند از پلیس تقاضا دارند تا با این موضوع برخورد کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: پلیس در معابر عمومی هم با سگ گردانی برخورد می‌کند چرا که عموم مردم حق دارند در معابر با آسایش تردد کنند و وجود سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زند؛ در اینجا پلیس طبق قانون و شرع تذکر می‌دهد.

ورود سگ‌ها به پارک‌ها باعث سلب آسایش مردم می‌شود

حاجیان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر هم از طرف برخی مسئولان پلیس اعلام شد که ورود سگ‌ها به پارک‌ها ممنوع است، تأکید کرد: عدم ورود سگ‌ها به پارک‌ها را مردم بارها از طریق ۱۱۰ به پلیس اعلام کردند و خواستار برخورد با افرادی که سگ را به داخل پارک می‌آورند، شدند؛ چرا که پارک‌ها محل آسایش افراد هستند و سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زنند.

وی متذکر شد: لایحه‌هایی در مورد سگ گردانی به مجلس رفته است که باید زودتر در رابطه با آن تصمیم گیری شود و مجازات‌های ترمیمی و بازدارنده جایگزین مجازات‌های فعلی شود.

حاجیان با اشاره به اینکه مجازات‌های فعلی در زمینه سگ گردانی بازدارندگی ندارد، خاطرنشان کرد: مجازات‌های فعلی باعث نمی‌شود افراد تنبیه شوند. قانونگذار باید به معنای واقعی برای این لایحه و مجازات‌های مربوط به سگ گردانی تعیین تکلیف کند. چرا که سگ گردانی باعث رعب و وحشت است.

حضور سگ در خودرو از دلایل پر تکرار تصادفات رانندگی

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پرتکرار تصادفات رانندگی این بوده که سگ از داخل ماشین بیرون آمده و باعث حواس پرتی راننده شده است، گفت: حضور سگ در خودرو جریمه دارد اما رقم این جریمه بسیار پایین است و اصلاً بازدارنده نیست.

حاجیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر افراد از حضور سگ در محلی شکایت داشته باشد، پلیس چگونه مداخله می‌کند، اظهار داشت: پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند و سگ و صاحب سگ را بعد از تشکیل پرونده به کلانتری منتقل می‌کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در پایان خاطرنشان کرد: مردمی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد می‌توانند تحت عنوان سلب آسایش اقدام کنند و شکایت خود را نزد پلیس مطرح کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما