شناسهٔ خبر: 55524413 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه و آزمایشگاه تخصصی در دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و بانک کارآفرین زمینه‌سازی برای ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه و راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالیه در دانشگاه تهران به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با مدیرعامل بانک کارآفرین، به شعار راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی اشاره کرد و با یادآوری اینکه "ارتباط با صنعت" یکی از مولفه‌های دانشگاه کارآفرین است، اظهار داشت: نظام آموزش عالی کشور فاصله زیادی با مفروضات دانشگاه کارآفرین دارد. اولین گام برای تحقق مولفه‌های دانشگاه کارآفرین، برقراری ارتباط بین رشته‌های دانشگاهی و حوزه‌های تخصصی در صنعت است.

رئیس دانشگاه تهران، تحقق جنبه مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه را در گروی پاسخگویی به نیاز‌های جامعه و صنعت دانست و گفت: با طراحی بسته آموزشی تحولی و در نظر گرفتن دوره‌های فشرده مهارتی، کارورزی و کارآفرینی برای دانشجویان رشته‌های مختلف، به دنبال این هستیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاه در زمینه جنبه‌های عملیاتی و کاربردی مورد نیاز صنعت و جامعه نیز همانند جنبه‌های تئوریک و نظری تقویت شوند.

مقیمی در این نشست انعقاد تفاهم‌نامه که با محوریت دانشکده تازه تاسیس تجارت و مالیه برگزار شد، راه‌اندازی دانشکده‌های جدید دانشگاه تهران را بر مبنای تقاضامحوری دانست و افزود: به عنوان نمونه، دانشکده حکمرانی با هدف تربیت حکمرانانی که اشراف فنی و مهارت‌های مدیریتی را به صورت توامان داشته باشند، راه‌اندازی شد. دانشکده تجارت و مالیه نیز به دنبال حل مسائل و مشکلات تجاری کشور با مشارکت نهاد‌های مالی و تجاری است.

رئیس دانشگاه تهران در پایان ابراز امیدواری کرد جهتگیری دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن با هدف حل مسائل جامعه و صنعت هدایت شود که اگر جهتگیری‌ها را به این سمت بسیج کنیم، باعث رشد و توسعه کشور می‌شود.

هاشم آقازاده، رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران نیز در این نشست، ایجاد پارک تخصصی فناوری‌های تجارت و مالیه را از اهداف استراتژیک این دانشکده برشمرد و گفت: این پارک برای اولین بار در کشور با مشارکت بخش غیردولتی راه‌اندازی می‌شود تا از صاحبان ایده و همچنین شرکت‌های حوزه تجارت و مالیه در قالب مراکز نوآوری، رشد و توسعه پشتیبانی کند.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد و توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تجارت و مالیه از جمله آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالی خبر داد و گفت: یکی از چالش‌های اصلی در بحث سرمایه‌گذاری و تجارت این است که تجار و سرمایه‌گذاران بدون اینکه ارزیابی فنی و تخصصی انجام دهند وارد عرصه‌های تجارت و سرمایه‌گذاری می‌شوند متاسفانه به دلیل عدم ارزیابی علمی درست و به موقع، با شکست سنگینی مواجه می‌شوند در حالیکه به راحتی می‌توانند با یک آزمایش کارشناسی، موفقیت خود را تضمین کنند.

رئیس دانشکده تجارت و مالیه دانشگاه تهران افزود: در آزمایشگاه‌های تخصصی این دانشکده، با خطای بسیار کم می‌توانیم در مورد صحت و احتمال موفقیت تصمیمات و برنامه‌های تجار و سرمایه‌گذاران اظهارنظر تخصصی و کارشناسی ارائه دهیم.

آقازاده ابراز امیدواری کرد: تفاهم‌نامه با بانک کارآفرین زمینه شکل‌گیری پارک تخصصی تجارت و مالیه، تامین مالی واحد‌های فناور مستقر در آن، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی تجارت و مالیه و اجرای برنامه‌های مشترک آموزشی، مطالعاتی و رویداد‌های تجاری و مالی را فراهم خواهد ساخت.

حل مسائل بنگاه‌ها و سازمان‌ها، آموزش‌های آزاد از جمله آموزش زبان تجاری، ارائه مشاوره حرفه‌ای در حوزه‌های بورس، بیمه و بانکداری و تهیه گزارش‌های حرفه‌ای که محل رجوع تصمیم‌گیران اقتصادی شود از دیگر محور‌های فعالیت دانشکده تجارت و مالیه است که توسط رئیس این دانشکده تازه تاسیس بیان شد.

نظر شما