شناسهٔ خبر: 55524249 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ضمن تجدید میثاق با آرمان فلسطین

نصرالله: ایران قبله اسلام و قلب محور مقاومت خواهد ماند/یمن، امروز تجلی واقعی کربلای حسینی است

منصوره زالی

دبیرکل حزب الله لبنان امروز سه شنبه در مراسمی در ضاحیه بیروت برای بزرگداشت عاشورای حسینی گفت که حزب‌الله همواره کنار فلسطین می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی در میان جمع کثیری از عاشقان آن حضرت و حاضران در راهپیمایی که از مجتمع سید الشهدا آغاز شد، ضمن تسلیت بابت این روز به عزاداران حسینی گفت: ما امروز در این جا هستیم تا بار دیگر با پیامبر خدا و سید شهدا (ع) تجدید میثاق کرده و به آنها بگوییم که ما با شما هستیم.چنان که به مدت ۴۰ سال ، در همه زمینه‌ها و در همه چالش‌ها و در همه میادین لبیک یا حسین گفتیم.

ایشان همچنین با شهروندان نیجریه که در مراسم احیای عاشورا هدف تیراندازی هستند و با شیخ ابراهیم الزکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه ابراز همدردی کرد.

وی ضمن اعلام پایبندی حزب‌الله به مساله فلسطین گفت: ما به مجاهدین فلسطینی افتخار می‌کنیم و یاد شهدا را گرامی می داریم و تاکید می‌کنیم همواره در جبهه مقدم برای دفاع از فلسطین حضور داریم.

وی افزود: ما مجددا تعهد خود را به مساله فلسطین اعلام می‌کنیم و کنار مردم آن می‌ایستیم، همانطور که ۴۰ سال پیش با این مسئله مقدس بیعت کردیم.

ایشان همچنین با مردم مبارز یمن و آرمان آن‌ها تجدید بیعت کرد و گفت: آنچه در یمن اتفاق می افتد فجیع ترین انواع وحشیگری در سال های اخیر است.

وی افزود: یمنی ها علی رغم محاصره و تمام درد و زخم‌هایشان در مناسبت‌های مذهبی حضور دارند. مردم یمن تجسم و تجلی واقعی کربلای حسینی هستند و ما معتقدیم که یاری یمن یکی از واجبات برعهده آزادگان جهان است.

نصرالله درباره ممانعت رژیم آل خلیفه از برگزاری مراسم عزاداری محرم در این کشور توسط شیعیان نیز گفت: یکی از زشت ترین و شنیع ترین نظام هایی عادی کننده روابط با اسرائیل نظام بحرین است که نمی‌تواند وجود پرچم های امام حسین (ع) را تحمل کند در حالی که در حالی که صهیونیست‌ها آزادانه در بحرین گشت و گذار می‌کنند.

درباره عراق نیز دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امیدواریم که همه برادران عزیز عراقی بتوانند بر مرحله دشوار فعلی غلبه کنند. ما از عراقی ها می‌خواهیم تا اختلافات را برای نجات عراق کنار بگذارند.

درخصوص سوریه هم نصرالله با بیان اینکه سوریه به رغم عبور از جنگ جهانی که علیه آن آغاز شده، همچنان از محاصره رنج می‌برد، عنوان داشت: مردم برخی کشورها از جمله در غزه ، سوریه و یمن از محاصره با هدف تحقیر رنج می برند اما جهان نسبت به آن ساکت است.

ایشان در این سخنرانی به شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مهدی المهندس، شهدای مقاومت اشاره کرد و گفت: ایران قبله اسلام و قلب محور مقاومت خواهد ماند.

درباره وضعیت در لبنان هم دبیرکل حزب الله گفت: ما در لبنان به رغم مواجهه با محاصره و تحریم‌ها به دنبال آینده‌ای بهتر برای لبنان آزاد و عزیز هستیم و هر دستی را که به سمت دارایی و ثروت‌های لبنان دراز شود قطع می‌کنیم همان طور که هر گونه دست درازی به خاک لبنان را بی جواب نمی‌گذاریم. من به دشمن می گویم که لبنان و مردم آن غارت ثروت خود را نمی پذیرند و ما برای هر احتمالی آماده هستیم. در روزهای آینده منتظر جواب دشمن(اسرائیل) به خواسته‌های لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی هستیم.

درخصوص مساله تشکیل دولت جدید لبنان هم نصرالله گفت: ما خواستار تشکیل یک دولت واقعی و دارای اختیارات کامل و قدرتمند هستیم تا مسئولیت‌هایش را بر عهده بگیرد.

وی با بیان این که مقاومت از همیشه قوی تر است، گفت:ما پیام های لازم را در جنگ غزه دریافت کردیم و شاهد قدرت و استواری مردم غزه بودیم. دشمن باید کسانی را که در جبهه مخالف ایستاده‌اند بشناسد. در لبنان مقاومت ثابت کرد می‌تواند ارتش‌هایی را که مدعی هستند شکست ناپذیرند، در هم بشکند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما