شناسهٔ خبر: 55523169 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سعیدی:

اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برای کمک فکری به قونیه سفر کردند / هنوز جریمه‌ای برای انصراف تیم ملی فوتبال امید پرداخت نکرده ایم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک دارد برای نظارت و کمک فکری به قونیه سفر کردند.

صاحب‌خبر -

 کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه چرا که برخی از افراد که در فدراسیون ها سمتی ندارند همراه کاروان کشورمان در بازی‌های کشور‌های اسلامی، حضور دارند، گفت: تعداد کاروان ما ۴۷۵ نفر است که ۳۰۰ نفر ورزشکار و بقیه کادر فنی فدراسیون‌ها از جمله کادر فنی، مربیان، ماساژور، کادر پزشکی و ... هستند. معمولا در بازی‌ها در قالب کادر سرپرستی تعدادی از اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک شرکت می‌کنند که این موضوع در همه ادوار بوده است.

هیئت اجرایی وظیفه هدایت و راهبری را دارد

او گفت: هیئت اجرایی طبق اساسنامه وظیفه هدایت و راهبری فعالیت‌های کمیته ملی المپیک را برعهده دارد، یعنی هم نقش نظارتی و هم نقش تصمیم سازی را دارد. این دوستان از منظر نقش نظارتی در بازی‌ها حضور پیدا می‌کنند تا کمک فکری بدهند. بعضی از اعضا هم مانند نایب رئیس بانوان به این سفر نرفته اند. برخی هم رئیس فدراسیون هستند و برخی هم مسئولیتی در فدراسیون خود ندارند، اما عضو هیئت اجرایی هستند. این سفر برای مدت کوتاهی است و همزمان نیست.

سعیدی در خصوص اینکه برهی از ورزشکاران به دلایل مالی نمی توانند در مسابقات بین المللی شرکت کنند، گفت: قالب کاروان نزدیک به ۵۰۰ نفر است که حضور ۳-۴ نفر از اعضای اصلی هیئت اجرایی تاثیر چندانی شاید نداشته باشد. این کاروان با شرایط خوبی حضور پیدا کرده هر چند اوایل به خاطر شرایط میزبانی مشکلاتی وجود داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص خرید پنکه و راه اندازی آن در محل اقامت ورزشکاران، گفت: محل اقامتی که میزبان در نظر گرفته دانشگاهی است که سیستم سرمایشی را خاموش کرده بودند. این موضوع برای کشور‌های دیگر هم بود که ۱۲۰ پنکه خریداری شده و در اختیار سرپرستان تیم‌ها قرار گرفت.

حمایت حداکثری را از فوتبال و تیم امید انجام دادیم

او درباره انصراف تیم ملی فوتبال امید از حضور بازی های کشورهای اسلامی بیان کرد: ما حمایت حداکثری را از تیم ملی فوتبال امید انجام دادیم. آنچه تعهد داشتیم انجام شد. مهدوی کیا، سرمربی تیم ملی فوتبال امید گفته بود باشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند و شرایط برای آمادگی حداکثری فراهم نیست. سیاست ما این نیست در امور داخلی فدراسیون‌ها و مسائل فنی دخالت کنیم، وظیفه ما حمایت است.

ما هیچ دخالتی در امور فدراسیون‌ها نداریم

او درباره اینکه آیا تیم ملی فوتبال امید زیر مجموعه کمیته ملی المپیک است، گفت: تیم ملی فوتبال امید زیرمجموعه فدراسیون فوتبال است. کادر فنی را فدراسیون فوتبال تعیین می‌کند، ارتقا و بحث فنی را فدراسیون فراهم می‌کند که این موضوع برای همه فدراسیون هاست نه فقط فوتبال وظیفه ما هم پشتیبانی است تا بتوانیم شرایط اعزام را فراهم کنیم. ما هیچ دخالتی در امور فدراسیون‌ها نداریم. ۲ مرحله حدود یک میلیارد به تیم امید کمک کردیم، هزینه‌های اعزام نیز بر عهده کمیته بود. امیدواریم در آینده شاهد این نابسامانی‌ها نباشیم، چون دوستان زحمت خود را می‌کشند. هیچ گونه ناهماهنگی هم بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک نبود.

انصراف تیم ملی فوتبال امید بهانه تراشی نبود

او در مورد اینکه کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود انصراف تیم امید به خاطر کرونا بوده، اما مهدوی کیا گفته به خاطر عدم همکاری باشگاه‌ها تیم اعزام نشده، عنوان کرد: به خاطر اوج گرفتن کرونا طبیعی است که ورزشکاران با این موضوع درگیر شدند. این‌ها بهانه تراشی نبود و این موضوع را رسما به ستاد برگزاری بازی‌ها اعلام کردیم. کمیته ملی المپیک با ستاد برگزاری بازی‌ها در حال مکاتبه است و ما هنوز جریمه‌ای پرداخت نکرده ایم، اما دلایل خود را مطرح کردیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

نظر شما