شناسهٔ خبر: 55520491 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

تحلیل دیلی‌تلگراف از وضع کاری سرمربی هلندی منچستریونایتد

۵ مشکل شیاطین برای «تن‌هاخ» پس از شکست مقابل برایتون به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز؛ حکمرانی اریک تنهاخ در منچستریونایتد به‌شکلی ناامیدکننده و البته آشنا از نظر عملکرد برای هواداران شیاطین سرخ شروع شد. شکست خانگی ۲ بر ۱ منچستریونایتد مقابل برایتون در شروع لیگ‌برتر باعث شده است لزوم ایجاد چند تغییر در ترکیب منچستریونایتد کاملا روشن باشد؛ تغییراتی که در این تابستان تاکنون انجام نشده‌اند. مسلما چالشی که تنهاخ با آن روبه‌روست، سخت به شمار می‌رود و یان ویتل از وبگاه تلگراف، پنج مشکل بزرگ منچستریونایتد را که تنهاخ باید سریع برای آن‌ها راه‌حل پیدا کند، مرور کرده است.

۱- سروسامان‌دادن به خط دفاعی

گفته می‌شد دیوگو دالو آماده است جانشین آرون ون بیساکای ناتوان در پست فول‌بک راست شود و مشکلات تنهاخ در این منطقه از زمین را حل کند. فقط دوازده ثانیه لازم بود تا این فرضیه رؤیایی باطل شود، زیرا دالو به‌شکلی بد توپ را به لیاندرو تروسار تقدیم کرد تا برایتون در اولدترافورد پیش بیفتد. هری مگوایر در این مسابقه فاجعه به بار نیاورد، اما نمی‌توان گفت که او در بازی با برایتون، مستحکم و قاطع ظاهر شده است. لیساندرو مارتینز، زوج مگوایر در قلب خط دفاعی بی‌نظم و خشن بازی کرد و در کنار مگوایر و لوک شاو، کارت زرد گرفت.

در این مسابقه، لوک شاو بهترین مدافع تیم تنهاخ بود. این درحالی است که در طول پیش‌فصل گفته می‌شد تایرل مالاسیا، خرید جدید شیاطین سرخ، قرار است جانشین شاو در ترکیب شود. مدت حضور کوتاه مالاسیا به‌عنوان یار تعویضی در بازی با برایتون، این را نشان نداد. تنهاخ، واران و لیندلوف را هم در اختیار دارد و باید برای خط دفاعی‌اش کاری انجام دهد.

۲- تکلیف کریستیانو رونالدو چه می‌شود؟

برای دوطرف گزینه‌های محدودی باقی مانده است. رونالدوی ۳۷ ساله باید در ترکیب منچستریونایتد به میدان برود، حداقل تا زمانی که منچستریونایتد بتواند بالاخره یک گل‌زن اثبات‌شده را به ترکیب تیمش اضافه کند. با مصدومیت آنتونی مارسیال، تنها مهاجم نوک تخصصی منچستریونایتد، بازهم تنهاخ تصمیم گرفت رونالدو بازی را از روی نیمکت شروع کند و اشاره او به نداشتن آمادگی کامل این مهاجم پرتغالی بوده است.

۳- فرد و مک تومینای باید کجا باشند؟

بیشتر هواداران منچستریونایتد ترجیح می‌دهند بگویند: «روی نیمکت». مثل بیشتر اوقات فصل گذشته، دو هافبک عقب زمین منچستریونایتد به‌دلیل نقشی که در این شکست داشتند، مورد سرزنش و انتقاد هواداران قرار گرفتند. قطعا آن‌ها در این مسابقه هیچ نکته روشنی از خودشان به‌جا نگذاشتند. مک تومینای قبل از گل اول توپ را لو داد و در گل دوم برایتون، فرد و مک تومینای از پست خودشان خارج شدند. اگرچه مثل بیشتر جوانب بازی، مسائل پیرامون آن‌ها پیچیده‌تر از این صحبت‌هاست. بدیهی است تنهاخ انتظار داشت فرنکی دی‌یونگ، هدف دیرینه نقل‌وانتقالاتی‌اش را در ترکیب خود داشته باشد و حضور دی‌یونگ می‌تواند عملکرد زوج محور دوگانه هافبک و احتمالا این سیستم ناکارآمد را بهبود ببخشد.

۴- چه سیستمی باید به کار گرفته شود؟

خیلی از کسانی که به منچستریونایتد فصل جدید خوش‌بین بودند، تا پیش از سوت شروع بازی با برایتون در انتظار دیدن «تن‌هاخ بال» بودند، اما عملکرد شیاطین سرخ بیشتر شبیه «اوله بال» و «رالف بال» بود. بدیهی است که نتیجه هم به‌شکل ناراحت‌کننده‌ای مشابه عملکرد رقم خورد. کریستین اریکسن در اولین بازی خود در منچستریونایتد، بازی را به‌عنوان مهاجم کاذب شروع کرد و پس از ورود رونالدو، به‌عنوان هافبک نگهدارنده به‌کار گرفته شد. این یعنی سیستم ۱-۳-۲-۴ منچستریونایتد به ۱-۴-۱-۴ تغییر پیدا کرد و اریکسن از پیکان خط حمله به جلو مدافعان منتقل شد.

۵- چگونگی افزایش اعتمادبه‌نفس بازیکنان جوان

روان‌شناسی ورزشی مشخصا یک علم دقیق است و منچستریونایتد باید مطمئن شود چند متخصص روان‌شناسی ورزشی با اعضای تیمش دیدار کنند؛ اگر قبلا نکرده باشند. مارکوس رشفورد و جیدون سانچو، دو تن از استعداد‌های جذاب فوتبال انگلیس در فصل گذشته سایه‌ای از خودشان بودند و در این مسابقه هم روال فصل گذشته را ادامه دادند. تنهاخ قرار بود این مشکل را که از ابتدای فصل گذشته جریان داشته است، حل کند. یک اولدترافورد پرتماشاگر که بین نیمه شروع به هوکردن بازیکنان کرد، نمی‌تواند کمکی به بهبود احساسات شکننده تیم بکند.

نظر شما