شناسهٔ خبر: 55516663 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

در پی تداوم صادرات اوکراین:

بهای گندم، ذرت و دانه سویا در بورس شیکاگو کاهش یافت

بهای گندم، ذرت و دانه سویا در بورس شیکاگو با خروج چند کشتی حامل غلات صادراتی اوکراین از بندرها به مقصد بازارهای جهانی، کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، بهای گندم، ذرت و دانه سویا در بورس شیکاگو به ترتیب با کاهش ۱.۴ ، ۱.۱ و ۰.۰۰۹ درصدی به ۷.۶۴ ، ۶.۰۳ و ۱۴.۰۷ دلار رسید. 

براساس این گزارش، پیش بینی های هواشناسی درباره بارش باران و کاهش دما در غرب میانه آمریکا نیز با از بین بردن بخشی از نگرانی کاهش بهای ذرت و سویا به کاهش این محصولات کشاورزی، کمک  کرد.

بهای دانه سویا به علت پیش بینی ها در باره افزایش تقاضا در پی تصویب لایحه تغییرات اقلیمی، مراقبت های بهداشتی و مالیات، یکشنبه در سنای آمریکا ، افزایش یافته بود.

دو فروند کشتی دیگر حامل ذرت و سویا دوشنبه بندرهای اوکراین را ترک کردند که مجموع کشتی هایی را که از هفته گذشته بر اساس توافق با روسیه برای از سرگیری صادرات غلات اوکراین از مسیر دریایی عازم بازارهای جهانی شده اند به ۱۰ فروند رساند. 

مت امرمان مدیر ریسک استونکس کامودیتی گفت: بازارها هنوز به امنیت مسیر کشتیرانی اطمینان کامل ندارد اما تحولات و رویدادهای چند روز اخیر نشان می دهد شرایط ممکن است با سرعت بهتری و بیشتری نسبت به انتظارات گذشته بهبود یابد.  

این امیدواری وجود دارد بازارهای جهانی بتواند میزان کافی از محصولات کشاورزی تازه اوکراین دریافت کنند. انتظار می رود با پایان یافتن محصول سویای برزیل، تقاضای چین از نیمه دوم سپتامبر به بازارهای آمریکا انتقال یابد.

پیش از آغاز جنگ اوکراین، روسیه و اوکراین باهم تامین کننده حدود یک سوم از صادرات جهانی گندم بودند. صادرات محموله‌های غلات اوکراین از زمان آغاز جنگ در ۵ اسفند ماه در این کشور که وارد ششمین ماه شده، متوقف شده بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما