شناسهٔ خبر: 55510249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تشییع شهید اسکندری

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رئیس جمهور در مراسم تشییع شهید اسکندری در شیراز حضور یافت.

صاحب‌خبر -

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که به نمایندگی از رئیس جمهور در این مراسم با شکوه شرکت کرده بود، پیام آیت الله رئیسی را قرائت کرد.

در این پیام سید ابراهیم رئیسی آمده است:
«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل أحیاء عند ربهم یرزقون

پرواز در ساحت قدس ربوبی با بال‌های زیبای شهادت و عند ربهم یرزقون شدن رسم و آیین پرفروغ و منشی است که از مسجد کوفه و صحرای کربلا آغاز و همه شیفتگان و دلدادگان در طول اعصار و قرون را شیفته و واله خود کرده است.

شهیدان زبدگان و دانایان حقیقی عالم وجود بودند که همواره مترصد بهره بردن از دروازه‌های باز شده آسمان برای لبیک به ندای هل من ناصر حسینی بودند و جان شریف خود را به پروردگار عالمیان هبه و رضایت ابدی رب جلیل را خریدند و مصداق آیات شریفه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی ودخلی جنتی شدند.

بار دیگر شاهدیم که در ایام سوگواری خامس آل عبا (ع) استان فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان پیکر مطهر یکی از راست‌قامتان ولایت مدار ماندگار و مانای تاریخ و تابع حقیقی اباعبدالله الحسین است.

شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری مانند ارباب بی‌سرش، سر، داد، اما حاضر به پذیرش تعرض سفاکان و خون خواران زمانه به حرمین شریف و حرم عقیله بنی هاشم نشد و این مزد زیبا و گرانسنگ و گوهر تابناک به او داده نشد مگر به واسطه اخلاص و صفای درون و عمل جهادی که در طول حیات طیبه‌اش همواره در وجود وی موج می‌زد. او آسایش و راحت دنیا و مافی‌های آن را فدای امنیت و آرامش و سرافرازی مسلمانان و ایران سربلند نمود.

تبریک و تسلیت باد شهادت این رادمرد عرصه جهاد و شهادت به محضر حضرت حجت ابن الحسن العسکری و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردمان ولایت مدار استان فارس و شهر شیراز سومین حرم اهل بیت و خاندان مکرمش و همسنگران عزیز و گرامیش که سالکان راه پررهرو او بوده و هستند.

امیدوارم خداوند بلندمرتبه ما را رهروان و تابعان و قدردان همیشگی این شهیدان بلندمرتبه و گرانقدر قرار دهد.

مراسم تشییع شهید مدافع حرم شهید «عبدالله اسکندری» از میدان شهدای شیراز آغاز و تا حرم مطهر احمدبن موسی (ع) ادامه یافت و مردم در طول مسیر یک بار دیگر با شهدا و آرمان شهدا تجدید میثاق کردند.

مردم خداجوی و شهیدپرور استان فارس و شهر شیراز در بدرقه و همراهی از این شهید مدافع حرم حضور بی‌نظیری داشته و در تمامی شهرستان‌هایی که پیکر مطهر این شهید مدافع حرم حضور داشت شاهد حضور حماسی مردم بوده‌ایم.

پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری ظهر عاشورا در محلی که از پیش تعیین شده است و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده می‌شود.

در نخستین روز‌های خرداد ماه سال ۹۳ تصویر بر سر نیزه زدن این شهید والامقام در فضای مجازی که توسط داعش در سوریه به شهادت رسیده بود دست به دست شد و این تصاویر بار دیگر کربلا و روز عاشورا را برای همگان تداعی کرد.

شهید عبدالله اسکندری در تمام طول مدت هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حضور داشت و از یاران و هم‌رزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود. وی در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلا ۱، ۳، ۴، ۵ و ۸، والفجر ۱۰ و بیت‌المقدس ۴ حضور داشت.

از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت اشاره کرد.

او در اواخر دهه ۸۰ تا ابتدای دهه ۹۰ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بود.

نظر شما