شناسهٔ خبر: 55509947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیکر سردار بی سر در شیراز به خاک سپرده شد/ عجب محرمی شد

شیراز - پیکر مطهر سردار بی سر حاج عبد الله اسکندری در گلزار شهدای شیراز و مکانی که توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رونمایی شده بود به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با عاشورای حسینی مراسم تشییع پیکر مطهر سردار بی سر عبدالله اسکندری از میدان شهدای شیراز تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار و سپس آیت الله دژکام بر پیکر پاک این شهید نماز خواند.

پس از اقامه نماز پیکر مطهر سردار شهید اسکندری از حرم مطهر نیز تا گلزار شهدای شیراز تشییع شد و سپس در کنار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

در نخستین روزهای خرداد ماه سال ۹۳ تصویر بر سر نیزه زدن این شهید والامقام در فضای مجازی که توسط داعش در سوریه به شهادت رسیده بود دست به دست شد و این تصاویر بار دیگر کربلا و روز عاشورا را برای همگان تداعی کرد.

شهید عبدالله اسکندری در تمام طول مدت هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حضور داشت و از یاران و هم رزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود.

وی در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلا ۱،۳،۴،۵ و ۸، والفجر ۱۰ و بیت المقدس ۴ حضور داشت. از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت اشاره کرد.

وی در اواخر دهه ۸۰ تا ابتدای دهه ۹۰ مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز را برعهده داشت. سردار اسکندری پس از بازنشستگی در لبیک به فرمان رهبری و در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در اولین روزهای خرداد در حلب به دست گروه اجناد الشام سر وی توسط این گروه تروریستی تکفیری از تن جدا شده و بر سر نیزه زده شد.

نظر شما