شناسهٔ خبر: 55507459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست:

استقرار محیط‌ بانان در جاده تهران- مشهد برای حفاظت از یوز مادر

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: محیط بانان با پرژکتورکشی و روشن کردن آتش در منطقه، یوز مادر و توله همراه آن‌ها را از منطقه خطر دور می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حسن اکبری معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: در پی اطلاع‌رسانی دو شب گذشته مبنی بر تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط زیست سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه و با لاشه تلف شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبرو می‌شوند.

او افزود: در بررسی‌های انجام پذیرفته مشخص شد که این یوز تلف شده ماده بوده است.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست ادامه داد: محیط بانان دو شب گذشته، مادر و توله بزرگ دیگر همراه او را در زیستگاه‌های مجاور جاده مشاهده کردند، با توجه به مشاهده مادر و توله یوز همراه او، تیم پایش به همراه چند تن از تشکل‌های مردم نهاد از روز گذشته در منطقه مستقر هستند و پایش‌های نظارتی ادامه دارد.

اکبری بیان کرد: بیشترین نگرانی ما برای تردد‌های امشب و فردا شب در جاده مشهد به تهران است، زیرا حجم خودرو‌های عبوری از سمت مشهد به تهران برای بازگشت زوار بیشتر می‌شود.

او تصریح کرد: هماهنگی لازم با همکاران خراسان شمالی هم انجام شده است و آن‌ها نیز به صورت آماده باش هستند تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر عازم منطقه شوند.

معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست تاکید کرد: از پلیس راهور هم تقاضا داریم با توجه به حجم گسترده خودرو‌های زوار در مسیر مشهد به تهران و لزوم کنترل و رعایت سرعت مطمئنه در این منطقه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تیم‌های نظارتی خود را در این جاده به‌ویژه در حد فاصل میامی تا کاهک و عباس آباد مستقر کنند.

اکبری اظهار کرد: اکیپ‌های محیط بانان در محل به‌صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و با پرژکتورکشی و روشن کردن آتش در منطقه و ایجاد هشدار، در صورت مشاهده یوز مادر و توله همراه آن‌ها را از منطقه خطر دور می‌کنند.

او افزود: محل تصادف بیش از ۳۰ کیلومتر از نقطه داغ تصادفات قبلی فاصله دارد. با توجه به اینکه یک مورد تصادف در این محدوده ثبت شده بود، موضوع ایمن سازی این بخش از جاده را پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما