شناسهٔ خبر: 55506836 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

سکوت شرم‌آور جامعه بین‌الملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

هنوز دو روز از آغاز تجاوز و جنگ جدید رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه نمی‌گذرد، اما سکوت کرکننده جامعه بین الملل و نهاد‌های حامی حقوق بشر اسفناک و مایه تاسف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، گمان می‌رفت با شروع جنگ جدید رژیم صهیونیستی و تجاوز ماشین نظامی این رژیم اشغالگر علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم نواز غزه جامعه بین‌الملل و نهاد‌های مدعی حمایت از حقوق بشر با صدور بیانیه‌هایی حمایت آن‌ها به مردم مظلوم فلسطینی را محکوم کرده و پایان این درگیری را خواستار شوند. اما در عمل می‌بینیم که در این دو روز سکوت کرکننده‌ای بر این نهاد‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر حاکم شده است.

در این میان نکته تاسف بار این است که مدعیان دروغین حمایت و پشتیبانی از حقوق بشر که همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلایل واهی و البته سیاسی پیرامون مسئله حقوق بشر در ایران حساسیت‌های غیرعادی از خود نشان می‌دادند و هم اکنون هم نشان می‌دهند و بی تفاوتی و سکوت خود پیرامون این کشتار جدید صهیونیست‌ها مایه تاسف بشریت شدند.

البته کارنامه جامعه جهانی و نهاد‌های حقوق بشر در برخورد تبعیض‌آمیز با حوادث و رویداد‌های مختلف آنقدر نژادپرستانه است که صدای کارشناسان بی طرف و افراد باوجدان جهانی را درآورده است. نمونه این برخورد‌های تبعیض‌آمیز را می‌توان در مقایسه برخورد جهان با اشغال بیش از ۶۰ ساله فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و جنگ روسیه و اوکراین مشاهده کرد. جایی که جامعه جهانی چشمان خود را سالهاست که بر روی کشتار فلسطینیان به دست صهیونیست‌ها بسته است.

نکته بسیار مهم و اساسی دیگر که باید به آن توجه کرده و آن را از یاد نبریم این است که رژیم صهیونیستی برای اشغال سرزمین‌های فلسطینی با حمایت همین اروپایی‌ها و دنیای غرب به خصوص آمریکا موفق به رسیدن به اهداف خود شده و طبیعی است که حامیان او نیز در برابر تمامی جرم‌ها و جنایت‌هایی که از این رژیم نامشروع و آپارتاید سرمی‌زند سکوت کنند.

در این میان آن چیزی که بیش از هرچیزی مایه تاسف و شرمساری برای سران و مقامات این رژیم اشغالگر است ارتکاب جنایت‌های متعدد و ادامه دار توسط رژیم صهیونیستی آن هم با عنوان «دفاع از خود» است. از این روی جامعه بین‌الملل و نهدا‌های حقوق بشر وظیفه دارند با پرهیز و دوری از تبعیض و نژادپرستی در برخورد با ماجرای کشتار فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست شرایط و ابزار لازم برای ارتکاب این جنایات را از دستان آلوده این رژیم خون‌ریز دور کنند.

چرا که اگر جامعه بین الملل و نهاد‌های حقوق بشری در برخورد با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بیش از این تعلل و انفعال از خود نشان بدهند این احتمال وجود دارد که سران و مقامات این رژیم جنایتکار در آینده کشتار‌های بیشتری را از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین انجام بدهند.

اما در این بین عامل اصلی و مهم در جسارت مقامات رژیم صهیونیستی بر ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم فلسطین حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از ظلم‌ها و جنایت‌های سران تل‌آویو است. این حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها تا به آنجا بوده است که وزارت امور خارجه این کشور در بحران‌ها و جنگ‌های مختلفی که این رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و لبنان کلید زده و یا در تجاوز‌های گاه و بی‌گاه به سوریه تمام قد از اعمال و اقدامات اشغالگران قدس حمایت کرده و بر پشتیبانی کامل از صهیونیست‌ها تاکید کرده است.

همین حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جامعه جهانی و نهاد‌های حقوق بشر از صهیونیست‌ها بوده که موجب شده بعد از شروع دو روز از جدیدترین جنگ و تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و به شهادت رساندن «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمال در گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، خالد منصور از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی به همراه شمار دیگری از فرماندهان این جنبش، تلاش و فعالیت ماشین جنگی رژیم اشغالگر قدس برای کشتار بیشتر ادامه پیدا کند.

البته سازمان ملل متحد و شورای امنیت آن برای اینکه ظاهر خود را حفظ کنند و به افکار عمومی جهان این پیام را بدهند که نهاد‌های حقوق بشر نسبت به این تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع و غیرنظامی غزه حساس هستند قرار است تا فردا دوشنبه هشتم اوت نشست اضطراری را برگزار کنند. البته طبق معمول نشست‌های قبلی که پیرامون این قبیل حوادث و رویداد‌ها برگزار شده بود قرار است تا این نشست نیز پشت در‌های بسته برگزار شود.

در پایان باید گفت رژیم صهیونیستی در تجاوز جدید خود به نواز غزه و مردم فلسطین با مقاومت بسیار شدید و غیرقابل پیش‌بینی جنبش جهاد اسلامی فلسین روبرو شده است به صورتی که تا امروز که بیش از دو روز از آغاز این تجاوز نظامی نگذشته پیزی بیش از ۵۰۰ موشک و راکت به سرزمین‌ها و شهرک‌های صهیونیست نشین اصابت کرده است و با طولانی‌تر شدن این درگیری قطعا خسارات و تلفات بسیار بیشتری به این رژیم اشغالگر قدس وارد خواهد شد.

گزارش از روزبه قمصری

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما