شناسهٔ خبر: 55506628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزایش قیمت بنزین یارانه ای در سوریه

صاحب‌خبر -
افزایش قیمت بنزین یارانه ای در سوریه
خبرگزاری آریا- دولت سوریه قیمت بنزین یارانه ای را حدود 130 درصد افزایش داده است، در حالی که این کشور با بحران های معیشتی پی در پی همراه با گرانی، کمبود سوخت و ساعات طولانی قطع برق مواجه است.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا ؛خبرگزاری دولتی سوریه سونا گزارش داد، وزارت بازرگانی داخلی سوریه اواخر روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که قیمت بنزین یارانه ای را از 1100 پوند در هر لیتر به 2500 پوند افزایش داده است.

این سومین باری است که دمشق قیمت سوخت را در سال جاری افزایش می دهد که آخرین مورد آن افزایش قیمت بنزین یارانه ای از 750 پوند به 1100 پوند در هر لیتر در ماه مه گذشته است.

نرخ برابری هر دلار اخیرا در بازار سیاه به 4250 پوند رسید در حالی که نرخ رسمی مصوب بانک مرکزی 2814 پوند برای هر دلار است.

وزارت بازرگانی داخلی سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین با هدف کاهش زیان‌های هنگفت در بودجه نفت و اطمینان از قطع نشدن یا کمبود این مواد صورت می‌گیرد.

این وزارتخانه قیمت بنزین بدون یارانه را از 3500 لیر به 4000 لیر در هر لیتر و بنزین با اکتان بالا از 4000 به 4500 لیر افزایش داد.

سوریه که حدود 11 سال است درگیر جنگ است، شاهد یک بحران اقتصادی و معیشتی سخت است و بخش نفت و گاز سوریه در نتیجه جنگ و کاهش تولید خسارت عمده ای بالغ بر 91.5 میلیارد دلار متحمل شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر تحریم های اقتصادی کشورهای غربی، دولت در حال از دست دادن کنترل میدان های اصلی است.

به گفته سازمان ملل، اکثر مردم سوریه امروز زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در حالی که قیمت کالاها در ماه‌های اخیر در سراسر کشور به دنبال پیامدهای عملیات نظامی روسیه در اوکراین دو برابر شده است.

نظر شما