شناسهٔ خبر: 55506437 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

براساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛

مسکو برای مهار آتش سوزی تاسیسات نفتی کوبا وارد عمل می شود

مسکو اعلام کرد که در تماس نزدیک با کوبا برای کمک به مهار آتش سوزی در تاسیسات نفتی این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در تماس نزدیک با مقامات کوبا در مورد آتش سوزی تأسیسات ذخیره نفت در استان ماتانزاس این کشور است.

آتش سوزی در تأسیسات ذخیره نفت در استان ماتانزاس کوبا بر اثر اصابت صاعقه به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر منجر شد و تأسیسات نفتی کوبا را با مشکل روبرو کرده است.

پس از این حادثه، مقامات کوبا از کشورهای دوست که تجربه صنعت نفت را دارند درخواست کمک بین المللی کردند.

در پاسخ به درخواست کوبا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: وزارت امور خارجه روسیه و دیگر نهادهای ذی صلاح روسی در تماس نزدیک و دائمی با طرف کوبایی برای هماهنگی اقدامات مشترک و ارائه کمک‌های مورد نیاز هستند جهت مهار آتش سوزی در انبار نفت کوبا هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در سخنان خود حمایت و تسلیت عمیق مسکو را به شهروندان کوبایی، دوستان و خانواده مجروحان این حادثه اعلام کرد.

طبق مطالعه‌ای زمین شناختی که به تازگی در آمریکا صورت گرفته است، شمال کوبا بین ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تا ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بشکه نفت خام و نیز ۲۸۰ میلیارد تا ۶۲۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را در خود جای داده است.

شرکت‌هایی از نروژ، هند، مالزی، اسپانیا و ونزوئلا از سال ۲۰۰۳ میلادی، در چارچوب قراردادهای تقسیم تولید با دولت کوبا، بلوک‌هایی نفتی را در این کشور برای انجام دادن عملیات اکتشاف، به خود اختصاص داده اند.

کوبا تا سال ۱۹۹۰ میلادی سالانه بین ده تا ۱۳ میلیون تن نفت با شرایط بسیار مناسب از اتحاد جماهیر شوروی سابق وارد می‌کرد.

نظر شما