شناسهٔ خبر: 55505817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جوان آبدانانی با اهدای اعضای بدن خود جان 4 نفر را نجات داد

جوان آبدانانی با اهدای اعضای بدن خود جان 4 نفر را از مرگ نجات داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام خانواده ساکن شهرک هزارانی آبدانان با اهدای عضو فرزندشان جان چهار بیمار لاعلاج را نجات دادند.

خانواده کرم‌رضا شیخی‌زاده اهل و ساکن شهرک هزارانی آبدانان با پیروی از سنت شیرین قرآنی در یک اقدام خداپسندانه با اهدای اعضای بدن فرزند دلبندشان باعث نجات جان چند نفر شدند. 

علی حقیان از اعضای مرکز اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی ایلام در تشیع این عزیز اظهار کرد: تسلیت می‌گویم به خاطر از دست دادن این عزیز و تبریک به آن لحاظ که دومین مورد اهدا عضو در استان ایلام و اولین اهدا عضو در آبدانان بوده است.

وی ادامه داد: پروسه مرگ مغزی به این صورت است که توسط تیم متخصص پزشکی تشخیص داده و با موافقت خانواده به تهران انتقال داده می‌شود و این خانواده عزیز با افتخار برای استان با اهدا عضو موافقت کردند و جان چهار نفر را نجات دادند.

وی با اشاره به اینکه هرکدام از ما باید مبلغ ترویج فرهنگ اهدای عضو باشیم گفت‌: استان ایلام همیشه گیرنده بود و اینبار برای دومین بار دهنده عضو بودیم؛ در این اهدا هیچ دین مالی وجود نداشته و ندارد و حتی خانواده متوفی نمی‌دانند عضوها به چه کسانی اهدا شده است.

حقیان خاطر نشان کرد: تا امروز ۲۵ هزار نفر در لیست پیوند اعضا قرار دارند و شش هزار نفر مرگ مغزی که از این تعداد یک سوم شرایط اهدا را دارند.

فاطمه شیخی زاده دانش آموز سال اول دبیرستان ۲ روز پیش به طور ناگهانی دچار حادثه سخت و مرگ مغزی شد که با درخواست متولیان مربوطه و موافقت خانواده وی، اعضای بدن متوفی شامل ۲ کلیه، کبد و قلب در بدن چهار بیمار صعب العلاج توسط تیم پیوند بیمارستان سینای تهران پیوند و باعث نجات جان آنان از مرگ و بازگشت مجدد این چهار نفر به زندگی عادی شد.

این اهدا و پیوند عضو در جریان پیگیری و هماهنگی‌های لازم از سوی بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام و سینای تهران و موافقت خانواده متوفی صورت گرفت.

انتهای پیام 

نظر شما