شناسهٔ خبر: 55505452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گلزار شهدای شیراز خانه ابدی سردار اسکندری خواهد بود + تصویر نامه خانواده شهید

شیراز- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و عضو ستاد تشییع شهید اسکندری اعلام کرد: پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری در دارالرحمه شیراز و گلزار شهداء این آرامستان به خاک سپرده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

سردار سعید کوشکی جهرمی شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با موافقت خانواده سردار شهید اسکندری و تایید ستاد هماهنگی تشییع پیکر شهید در استان فارس محل تدفین پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهدای شیراز خواهد بود.
وی اظهار داشت: از ابتدا مقرر شده بود که پیکر مطهر شهید اسکندری در گلزار شهدا و محل یادمان این شهید والامقام تدفین شود، اما بعد از آن بنا شد که پیکر مطهر شهید در حرم مطهر شاهچراغ دفن شود و در نهایت با تفویض اختیاری که خانواده معظم شهید به ستاد تشییع و خاکسپاری این سردار سرافراز داشت، در نهایت عصر یکشنبه 16 مردادماه در جلسه این ستاد مقرر شد که پیکر سردار در کنار همرزمانش در گلزار شهدا به خاک سپرده شود.
وی ادامه داد: مراسم تشیع پیکر مطهر شهید اسکندری ۹ صبح دوشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۱ همزمان با عاشورای حسینی و قرائت زیارت عاشورا در میدان شهدا شیراز و ساعت ۹ و نیم تشییع پیکر شهید در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و پس از آن حرکت به سمت گلزار شهدا دارالرحمه شیراز خواهد بود.
سردار کوشکی در پایان گفت: پیکر مطهر شهید عبدالله اسکندری در محلی که از پیش تعیین شده بود و در گلزار شهداء دارالرحمه شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

نامه خانواده معظم شهید اسکندری در تفویض اختیار شرعی به ستاد تشییع و خاکسپاری در زمینه تعیین محل دفن
صورتجلسه ستاد تشییع و خاکسپاری: پیکر سردار در گلزار شهدا آرام می‌گیرد

سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز که به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود، خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و بسیاری از شهرهای استان فارس از جمله مرودشت، خرامه، لامرد، لار، کوار تشییع و آیین وداع با این شهید والامقام در مناطق مختلفی از شیراز از جمله محله قصردشت زادگاه وی با وداع سوگواران حسینی برگزار شده است. پیکر مطهر این سردار اسلام همچنین صبح تاسوعا در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) طواف داده شد.

نظر شما