شناسهٔ خبر: 55504992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی:

۵۰۰ گردشگر خارجی در آیین‌های عزاداری یزد حضور دارند

یزد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از حضور و بازدید بیش از ۵۰۰ گردشگر خارجی از آیین‌های مذهبی و معنوی ماه محرم در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداراه کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، احمد آخوندی گفت: این گردشگران در قالب تورهای مذهبی و معنوی به مدت سه روز در شهرستان‌های مختلف یزد از آیین‌های ماه محرم بازدید کردند.

وی ادامه داد: این هماهنگی‌ها به همت کمیته گردشگری مذهبی معنوی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد و با هماهنگی ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری یزد انجام شد.

این مسئول اظهار کرد: استان یزد هر ساله در ماه‌های محرم و صفر با توجه به برگزاری آیین‌ها و مراسم عزاداری خاص مقصد گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.

آخوندی گفت: گردشگران خارجی از ۱۵ کشور دنیا از جمله اتریش، روسیه، اسپانیا، چین، امریکای لاتین با حضور در تکایا و حسینیه‌ها از نزدیک در جریان نحوه عزاداری و آداب و روسوم مردم یزد قرار گرفتند.

استان یزد که از گذشته به حسینیه ایران و به تازگی به حسینیه جهان معروف شده است، هر ساله در ماه‌های محرم و صفر در مصیبت اباعبدالحسین (ع) و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) آیین‌های مختلفی برگزار می‌کند.

نظر شما