شناسهٔ خبر: 55504121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس:

خون شهید اسکندری‌ها اسلام را بیمه می‌کند 

زینب شهریاری

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین دستاورد خون شهید اسکندری‌ها بیمه شدن اسلام ناب محمدی و مدافعان آن است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد عسکری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان اینکه محور مقاومت اسلامی یکی از اولویت‌های ایران در منطقه و حوزه بین‌الملل است، عنوان کرد: بسیاری از سیاستمداران ایران و جهان نسبت به اهمیت حفظ ارزش‌ها و ثبات در منطقه پیرامونی خود آگاهی کامل دارند و همواره در تلاشند تا جایگاه و موقعیت سیاسی خود را در امور بین‌الملل حفظ و ارتقاء دهند.

او جایگاه ایران را در منطقه خاورمیانه تعریف شده دانست و افزود: حفظ این جایگاه با تدابیری قابلیت نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف به ویژه وضعیت اقتصادی، مذهبی، فرهنگی اجتماعی و همچنین امنیتی و حتی در امور نظامی دارد که در این راستا با نگاه بنیادینی که مقام معظم رهبری نسبت به حوزه بین‌الملل دارند تاکنون در ارزیابی‌ها با موفقیت‌هایی چشمگیر مواجه بوده‌ایم.

عسکری با اشاره به حضور تشکیلات انحرافی نظیر داعش در منطقه آن را یک اقدام خصمانه غرب علیه ملت‌ها دانست و اضافه کرد: استکبار جهانی با محوریت آمریکا و کشور جعلی اسرائیل و دست نشاندگان در تکاپوی ایجاد اختلاف و بحران در منطقه هستند تا هم به اهداف خود برسند و هم اینکه مانع ایجاد وحدت در بین کشورهای اسلامی باشند که داعش و سایر گروهک‌های تکفیری در این زمینه را حمایت می‌کنند.

او اضافه کرد: ایران اسلامی به لحاظ وظایف شرعی و سیاست‌های بین‌المللی که دارد در راستای ایجاد وحدت و جلوگیری از جولان دادن تشکیلات انحرافی با حضور میدانی و مشاوره‌ای از جبهه مقاومت اسلامی دفاع و حمایت می‌کند.

این نماینده مجلس در رابطه با اهمیت دفاع از حرم‌های مطهر ائمه معصومین در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه، اظهار کرد: سپاه پاسداران در راستای تکالیفی که به لحاظ ملی و اعتقادی دارند به صورت مستمر در منطقه حضور دارند و در دفاع از حرمین و جلوگیری از بر هم خوردن ثبات سیاسی در کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند که هر یک از ما با سهم خود باید قدردان شهدای این عرصه باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به بازگشت پیکر سردار اسکندری پس از هشت سال به وطن گفت: این شهید بزرگوار بعد از پایان دوران خدمت به میهن سرافراز ایران اسلامی، به صورت خودجوش در عرصه‌های مختلف در مسیر تحقق اهداف این نظام و انقلاب قدم برداشت و توسط عوامل انحرافی در حین دفاع از حرم حضرت زینب (س) به آرزوی خود رسید و شهید شد.

عسکری خواستار حضور گسترده مردم و برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار در شیراز شد و خطاب به مسئولان استانی پیشنهاد داد: در راستای فرهنگ‌سازی و تکریم مقام ارزشی این شهید والامقام مقام پیشنهاد می‌شود در شهرها و روستاها به صورت نمادین نیز آلمانی از سردار شهید اسکندری، طراحی و نصب و زمینه مستحکم شدن باورهای ارزشی مردم ولایتمدار فارس و ایران فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما