شناسهٔ خبر: 55502993 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سرگردانی ۸۰ هزار گردشگر در جزیره‌ای در چین

بیش از ۸۰ هزار گردشگر پس از شیوع ابتلا به ویروس کرونا در جزیره هاینان در جنوب چین سرگردان شدند و این مسئله مقامات را بر آن داشت تا همه پرواز‌ها و فروش بلیت قطار را به حالت تعلیق درآورند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش تابناک از شفقنا، به نقل از معا، امروز یکشنبه، 483 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ساحلی سانیا با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، واقع در جزیره هاینان، با نام مستعار «هاوایی چینی» گزارش شده است.

افزایش شیوع کرونا موجب شد تا در شنبه و یک شنبه، تمام پروازها از سانیا، یک نقطه محبوب برای موج سواران، لغو شود و فروش بلیط قطار به حالت تعلیق درآید.

مقامات بهداشتی جزیره هاینان اعلام کردند گردشگرانی که قصد خروج از منطقه را دارند باید طی هفت روز پنج آزمایش منفی برای ویروس کرونا بدهند.

نماینده مقامات محلی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که هتل ها تا رفع محدودیت های سفر به مشتریان خود 50 درصد تخفیف ارائه می دهند.

مکان‌های تفریحی این جزیره از هفته گذشته بسته شده‌اند، اما خدمات ضروری مانند سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها همچنان در شهر باز هستند.

چین تنها اقتصاد بزرگ در جهان است که با اعمال تعطیلی ها و قرنطینه های طولانی که به گردشگری داخلی آسیب می زند، به اجرای استراتژی «کووید صفر» ادامه می دهد.

مرزهای چین از ابتدای سال 2020 تقریباً به طور کامل بسته است و از ورود بازدیدکنندگان خارجی ممانعت می شود.

نظر شما