شناسهٔ خبر: 55498963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/

ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال باید توسط جهاد دانشگاهی انجام شود

جواد افتخاري

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال را باید از مجموعه جهاد دانشگاهی خواست که باید در این مسیر گام بردارد تا نیازهای کشور برطرف شود.

صاحب‌خبر -

جواد نیک‌بین در گفت و گو با ایسنا ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی تلاش‌های این نهاد را با استفاده از فناوری‌های جدید برای رفع نیازهای جامعه ستودنی دانست و اظهار کرد: هرچند جهاد دانشگاهی تا رسیدن به نقطه مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد، اما نسبت به گذشته از وضعیت بسیار مطلوب‌تری برخوردار است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی همواره برای ما مترادف بوده با کار علمی که به صورت جهادی انجام شود، لذا انتظار رفته و می‌رود که این مجموعه ضمن انجام فعالیت‌هایی دانش‌محور با عملکرد جهادی خود، خدمت‌محور هم باشد و بتواند با شناسایی نخبگان و افراد صاحب نظر و ایده برای رفع نیازهای جامعه کارهایی نو و ابداعی انجام دهد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت جهاد دانشگاهی در تحقق شعار امسال، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند مهم‌ترین مجموعه در تحقق این شعار باشد.‌ ذات و فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های مبتنی بر پژوهش و دانش است و در سایه فعالیت‌های نوآورانه دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی هم پدید می‌آید.

نیک‌بین ادامه داد: در واقع ریل‌گذاری برای تحقق شعار سال را باید از مجموعه جهاد دانشگاهی خواست. هرچند جهاد دانشگاهی تا حدود قابل توجهی توانسته در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها گام بر دارد، اما لازم است از ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های پژوهشی، علمی، کارآفرینی و مهارت‌آفرینی در راستای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی بهره‌برداری مناسبی داشته باشد.

وی تأکید کرد: در این مسیر نیاز است با شناسایی و جذب استعدادهای نخبگان و با تکیه بر برنامه‌محوری، نیازهای جامعه را احصا و برای رفع آن‌ها جهادگونه تلاش کند تا بدین ترتیب موانع پیش روی توسعه و تعالی کشور با تکیه‌بر دانش و توان علمی نخبگان این مرز و بوم برداشته شود و موفقیت‌هایی اثرگذار رقم بخورد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: فعالیت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی مبتنی بر علم و به صورت کاربردی در راستای رفع نیازهای جامعه و متکی بر دانش و پژوهش به منظور ارائه خدمت به مردم است و به طور کلی انجام کار جهادی علمی از سوی این مجموعه، فعالیت آن را از سایر مجموعه‌ها متمایز می‌کند و این گونه نشان می‌دهد که به خوبی این مجموعه مسئولیت اجتماعی خویش را در قبال جامعه به بهترین نحو انجام داده و می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما