شناسهٔ خبر: 55498679 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهدی طارمی | مهدی طارمی فوتبالیست | مهدی طارمی فوتبال

درخشش فرزند ایران | گل‌های زیبای مهدی طارمی در بازی دیشب + فیلم!

مهدی طارمی دیشب قهرمان پورتو شد!

صاحب‌خبر -

مهدی طارمی بازیکن فوتبال در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. مهدی طارمی در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. مهدی طارمی در پورتو در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. مهدی طارمی در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

مهدی طارمی

فیلم گل‌ زیبای مهدی طارمی به تیم حریف

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی متولد 27 تیر 1371 در بوشهر ، بازیکن پست مهاجم فوتبال است.

تا دیپلم بیشتر درس نخوانده اما از 6 سالگی فوتبال را زیر نظر پدرش شروع کرد سپس به پرسپولیس رسید و حالا در تیم ملی و در «پورتو» پرتغال می درخشد.

او با 187 سانتی متر قد و 79 کیلوگرم وزن ، راست پا می باشد اما توانایی بازی با پای چپ را هم دارد.

مهدی طارمی

خانواده و اصالت

مهدی طارمی در محله صیادان بوشهر بنام «شغاب» به دنیا آمد است ، پدرش علیشاه از بازیکنان حرفه ای فوتبال و مادرش نیز خانه دار می باشد.

فرزند آخر است و برادرش بنام محمد (بازیکن فوتبال) و یک خواهر هم دارد.

فوتبال با تشویق پدرم

پدرم «علیشاه طارمی» یک بازیکن دفاع وسط بود که هم دوره هایش از بازی های خوب او تمجید می کنند و من با تشویق ایشان به سمت فوتبال رفتم.

در آن سال ها که هم سن و سالهای من سوار بر لنح و به صیادی می رفتند ، من در هوای گرم بوشهر در زمین های خاکی فوتبال تمرین می کردم !

مهدی طارمی

حرفه ای از 6 سالگی

مهدی فوتبال را بصورت جدی از سال 1377 وقتی 6 ساله بود زیر نظر پدرش در مدرسه فوتبال صدا و سیما شروع کرد و در سال 1381 وارد تیم جوانان «برق بوشهر» شد.

سپس در تیم «حیات بوشهر» بازی کرد و در سال 1384 به جوانان «باشگاه ایرانجوان» پیوست و سال 1387 وارد رده بزرگسالان این تیم شد.

از شاهین تا پرسپولیس

از سال 1387 تا 1389 دو سال در تیم «شاهین بوشهر» بازی کرد سپس به تیم «ایرانجوان بوشهر» بازگشت و در لیگ دست اول بسیار درخشید.

او سپس در یک بازی تیم ایرانجوان و پیکان که علی دایی سرمربی پرسپولیس از تلویزیون می دید مورد توجه شهریار قرار گرفت و سال 1393 به پرسپولیس پیوست.

مهدی طارمی

مصاحبه با مهدی طارمی

فوتبال را چطور شروع کردی و فکر می کردی روزی در پرسپولیس بازی کنی؟

 – من هم مانند همه بوشهری ها از زمین های خاکی، فوتبالم را شروع کردم و چون بوشهر تیم های زیادی ندارد واقعا باید خیلی تلاش کنی تا به این تیم ها راه پیدا کنی.

با این شرایط رسیدن به پرسپولیس دور از تصور بود؟

 – واقعا همینطور است که می گویید. فکر کردم برای رسیدن به تیم های بزرگ باید شرایط خاصی داشته باشید و کسی به ما نگاه هم نمی کند. من در خانواده ساده ای بزرگ شده ام و فقط به فوتبال فکر می کردم و واقعا فکر نمی کردم در این سن بتوانم پیراهن پرسپولیس را بپوشم.

آن هم پرسپولیسی که سرمربی اش علی دایی است؟

 – بله همینطور است که می گویید. من روزی آرزوی دیدن دایی را از نزدیک داشتم اما حالا خوشحالم که شاگرد او هستم. علی آقا در یکی از بازی های لیگ مرا دیده بود و گفت دوست داری به پرسپولیس بیایی و من هم با سر آمدم.

مهدی طارمی

وقتی وارد تهران شدی چه حسی نسبت به این شهر داشتی؟

 – با آن همه سروصدا و هیاهو فقط یک چیز در ذهن من بود و آن رسیدن به آرزوهای بزرگ واقعا هیچ جای تهران را نمی شناختم و روزی که رسیدم تهران چون جایی را بلد نبودم یکی از دوستانم به من کمک کرد تا به ورزشگاه درفشی فر و باشگاه بروم.

برخورد بازیکنان با تو چطور بود؟

 – واقعا فکرش را نمی کردم من با اینگونه با محبت برخورد کنند. فکر می کردم آنها مغرور و بداخلاق باشند و مرا تحویل نگیرند اما برخورد خوبی با من داشتند و حتی بعد از تمرین همه شان گفتند تو می توانی در پرسپولیس موفق شوی. خب انتظار چنین برخوردی را نداشتم.

خیلی هم زود جا افتادی در تیم؟

 – فکرش را نمی کردم اما کمک علی آقا و بازیکنان خیلی به دردم خورد و زودتر از آنچه تصور می کردم به ترکیب اصلی اضافه شدم. من خیلی جوان هستم و اگر این حمایت ها نبود شاید از تیم کنار می رفتم.

نقطه عطف مهدی طارمی در این فصل از نظر خودش؟

 – فکر می کنم خود و هواداران نقطه عطف حضور من در پرسپولیس را دربی بدانیم. با اینکه دقایق کمی را بازی کردم اما توانستیم 2- یک برنده شویم و در آن دقایق کم آنقدر انگیزه داشتم که توانستم یک توپ را به تیر دروازه بزنم و یک پاس گل بدهم؛ آن دیدار یکی از خاطرات خوب من در این مدت است.

نظر شما