شناسهٔ خبر: 55496806 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

لیورپول مقتدرانه فاتح سوپرجام انگلیس شد

جام اول سرخ‌ها با درخشش ستاره تازه وارد

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ لیورپول با پیروزی 3 بر یک مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه کینگ پاور شهر لستر برای نخستین بار بعد از سال 2006 قهرمان سوپرجام انگلیس یا همان کامیونیتی شیلد شد. محمد صلاح و داروین نونیس دو گل دیرهنگام برای لیورپول زدند بعد از آنکه خولین آلوارس گل نیمه اول ترنت الکساندر آرنولد را خنثی کرد. قرمزها بهتر از حریف بودند و اینکه سیتی تنها دو بازی در پیش‌فصل انجام داده بود، در بازی بی‌نظمش مشخص بود. قهرمان جام حذفی و اتحادیه اما پنجمین بازی خود را انجام می‌داد. ارلینگ هالند در نخستین بازی رسمی خود برای سیتی ناامیدکننده بود چون او زمان و فضای لازم برای بازی را پیدا نکرد و در وقت‌های تلف‌شده یک فرصت استثنایی را برای گلزنی از دست داد. پیش درآمد فصل برای سیتی خوب نبود اما لیورپول با اقتدار کارش را شروع کرد.
در واقع یک روی دیگر سکه این برد به نام داروین نونیس بود که بهتر از ارلینگ هالند عمل کرد. همه نگاه‌ها به دو مهاجم جدید و گرانقیمت دو تیم بود که اولین بازی رسمی را برای تیمشان انجام می‌دادند و نونیس با آن‌که بازی را از روی نیمکت شروع کرد، به مراتب موفق‌تر از فوق‌ستاره نروژی سیتی بود. هالند اواخر بازی یک فرصت عالی را از دست داد و جیمی کاراگر، مدافع سابق لیورپول پیش‌بینی کرد به خاطر این بازی با انتقاد و کنایه و طنز زیادی مواجه شود؛ درست همان چیزی که در طول پیش‌فصل برای نونیس رقم خورده بود. نونیس برای سرخ‌های آنفیلد یک پنالتی گرفت که با گل محمد صلاح دوباره قرمزها را جلو انداخت قبل از اینکه در وقت‌های تلف‌شده کار تیم پپ گواردیولا را خود یکسره کند.هالند هم روی برگشت شوت فیل فودن می‌توانست گلی تسلی بخش برای سیتی بزند اما ضربه‌اش بیرون رفت. در شبکه‌های اجتماعی، هواداران، نونیس را تحسین کردند و نوشتند راند اول این مبارزه به نفع او تمام شده است؛ این مبارزه برای هر دو مهاجم حیاتی است چون می‌خواهند تیمشان را به موفقیت داخلی و اروپایی برسانند.
کلوپ به همه جام‌ها رسید
یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول با قهرمانی در کامیونیتی شیلد حالا توانسته تمام جام‌‌های ممکن را به دست آورد. وی همراه با سرخ‌های مرسی‌ساید، لیگ برتر - جام حذفی - جام اتحادیه - لیگ قهرمانان اروپا - سوپرجام اروپا - جام باشگاه‌های جهان و سوپرجام انگلیس را کسب کرده است و دیگر هیچ جامی برای قهرمانی پیش رو ندارد. سرمربی آلمانی در سال 2015 هدایت سرخ‌ها را برعهده گرفت و از آن زمان تاکنون انقلابی عظیم در لک‌لک‌ها بوجود آورده است. کلوپ در پایان بازی از عملکرد تیمش ابراز رضایت کرد و گفت هر کدام از تعویض‌هایش در جریان مسابقه در جریان بازی تأثیرگذار بوده است. او همچنین از داروین نونیس ستایش کرد و گفت او در بازی مقابل سیتی عالی ظاهر شد. سرمربی لیورپول در پایان بازی گفت: «نونیس؟ بله او خوب است. ما او را در تمرین‌ها دیده بودیم و می‌دانستیم داروین کسی است که خودش را در همه موقعیت‌های خطرناک درگیر می‌کند. ما امروز هوشمندانه‌ترین پاس‌ها را ارسال کردیم. توپ‌هایی که از کناره‌ها فرستادیم عالی بود. ما به این نوع توپ‌ها نیاز خواهیم داشت. روی‌هم‌رفته از عملکرد همه بازیکنانم راضی هستم. همه تعویض‌ها در این بازی موفق بودند و توانستند در بازی تأثیر بگذارند و تفاوت ایجاد کنند. ما حالا برای شروع فصل جدید آماده هستیم.»
گواردیولا:هالند متوجه واقعیت فوتبال انگلیس شد
پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی معتقد است ارلینگ هالند با واقعیت فوتبال انگلیس آشنا شده است. سیتیزن‌ها در اولین مسابقه مهم فصل خود در سوپرجام انگلیس مقابل لیورپول قرار گرفتند و در شب فرصت سوزی‌های فراوان، در نهایت 1-3 مقابل حریف قدرتمند خود شکست خوردند. ارلینگ هالند، ستاره جدید سیتی، در این دیدار چند بار صاحب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی شد و البته در نهایت این اتفاق رخ نداد. پپ گواردیولا در پایان این دیدار از عملکرد مهاجم جدید تیمش ابراز رضایت کرد و اذعان داشت نوبت درخشش او نیز فرا خواهد رسید. او ابتدا گفت: «به لیورپول بابت کسب پیروزی در این دیدار تبریک می‌گویم. در 15 الی 20 دقیقه اول، آنها تیم بهتر زمین بودند. اما پس از گذشت این دقایق بود که ما جریان بازی را در دست گرفتیم و در 25 دقیقه آخر همه چیز برابر بود.» پپ در مورد هالند گفت: «ارلینگ هالند دو یا سه موقعیت گلزنی در نیمه اول و یک موقعیت در پایان داشت. هالند در طول مسابقه خیلی مبارزه کرد و مدام در حال حرکت در زمین بود. به سود خود ارلینگ هالند بود که واقعیت فوتبال در یک کشور و یک لیگ جدید را ببیند، اما او همیشه در جریان بازی قرار داشت. البته ارلینگ هالند موفق به گلزنی نشد، اما او کیفیتی فوق‌العاده دارد و این اتفاق رخ خواهد داد.»

نظر شما