شناسهٔ خبر: 55493348 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

نخستین عملیات انتقال هوایی قلب اهدایی از تهران به مشهد با موفقیت انجام شد

قلب اهدایی از فرودگاه مشهد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل و عمل پیوند انجام شد و هم‌اکنون گیرنده قلب در بخش آی.سی.یوی بیمارستان امام رضا (ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه است.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت> رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت گفت: برای نخستین‌بار انتقال هوایی قلب بیمار مرگ مغزی از تهران به مشهد انجام و قلب اهدایی با موفقیت پیوند شد.

  به گزارش شفاآنلاین: دکتر امیرحسام علیرضایی گفت: در این عملیات با تخصص و تبحر جراحان پیوند قلب در مشهد، قلب یک جوان ۳۱ ساله که در تهران دچار مرگ مغزی شده بود با موفقیت به مرد ۴۲ ساله پیوند زده شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها گفت: عمل برداشت قلب ساعت ۱۲ ظهر در بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران انجام و سپس با هماهنگی‌های انجام شده و به کمک اورژانس هوایی از تهران به مشهد منتقل و ساعت ۱۴ به فرودگاه مشهد ارسال شد.

وی افزود: قلب اهدایی از فرودگاه مشهد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل و عمل پیوند انجام شد و هم‌اکنون گیرنده قلب در بخش آی.سی.یوی بیمارستان امام رضا (ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه است.

دکتر علیرضایی گفت: این پیوند با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه های علوم پزشکی مشهد و ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی با موفقیت صورت گرفت.

به گفته رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها وزارت بهداشت،  کلیه ها و کبد این جوان 31 ساله نیز در تهران به دیگر بیماران نیازمند پیوند زده شد.

نظر شما