شناسهٔ خبر: 55481730 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طارم میزبان طرح ملی با هم بخوانیم است

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طارم گفت: طرح ملی با هم بخوانیم با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در طارم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

روحانی در خصوص اجرای دومین دوره طرح ملی «با هم بخوانیم» در کتابخانه محمدرضا روحانی گیلوان طارم، گفت: مرحله اول طرح ملی با هم بخوانیم در سال ۱۳۹۶ در ۱۰۰ کتابخانه منتخب کشور برگزار شد که در آن دوره نیز کتابخانه محمدرضا روحانی گیلوان به عنوان تنها کتابخانه استان، جزو کتابخانه‌های منتخب بود و این کتابخانه برای دوره دوم اجرای این طرح نیز انتخاب شده است.

او افزود: طرح ملی با هم بخوانیم با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، برقراری عدالت فرهنگی در نقاط محروم کشور و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طارم ادامه داد: طرح با هم بخوانیم هشت جلسه است و از ۸ مردادماه در کتابخانه محمدرضا روحانی گیلوان اجرا می‌شود که به صورت یک سیر مطالعاتی توسط یک گروه ۱۲ نفره که متشکل از کودکان و نوجوانان است، اجرا خواهد شد.

روحانی گفت: در طرح ملی با هم بخوانیم کتاب‌هایی با موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی خوانش می‌شود که علاوه بر این فعالیت‌های فرهنگی همچون بلندخوانی، مسابقه پرسش‌نامه، پوسترخوانی، پوشه‌سازی، کتاب‌سازی و نقاشی نیز توسط کتابدار کتابخانه انجام می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی طارم افزود: تأثیر برنامه‌های فرهنگی همانند یک برنامه عمرانی نیست که سازه‌ای ساخته و تأثیر آن دیده شود، بلکه تأثیر برنامه‌های فرهنگی در زندگی افراد بوده و به مرور در جامعه خود را نشان می‌دهد.

نظر شما