شناسهٔ خبر: 55481414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

گزارش ۵۹۸ از تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛

نوار غزه زیر بمباران جنگنده‌های اسرائیلی/ ۱۰ فلسطینی شهید و ۸۰ نفر مجروح شدند/ هزاران موشک مقاومت خواب صهیونیست‌ها را کابوس کرد + واکنش ایران

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد شنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598،، بعد از آغاز عملیات نظامی جدید رژیم موقت صهیونیستی علیه نوار غزه در شامگاه جمعه، رسانه‌های محلی بامداد شنبه نیز از تداوم حملات ددمنشانه به این منطقه خبر می‌دهند.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل بامداد شنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

سخنگوی ارتش رژیم کودک‌کش اسرائیل اعلام کرد که هواپیماهای جنگی این رژیم در حال حمله به اهداف جنبش مقاومت جهاد اسلامی در نوار غزه هستند.

ساعتی بعد، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد: «اشغالگران با موشک مسجد ابوحنیفه در شرق جبالیا واقع در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند».

در این گزارش آمده است: «هواپیماهای جنگی اسرائیلی زمین کشاورزی نزدیک مسجد الانصار در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را با دو موشک بمباران کردند».

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز خبر داد: «مجاورت دانشگاه القدس در شمال بیت لاهیا در نوار غزه هدف حمله قرار گرفت. جنگنده‌های رژیم اشغالگر پایگاه فجر متعلق به گروه‌های مقاومت در غرب خان‌یونس را هدف قرار دادند».

منابع فلسطینی نیز می‌گویند یگان‌های ضد هوایی گروه‌های مقاومت در نوار غزه، در حال شلیک به سمت هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی هستند.

<div id="video-display-embed-code_245223" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.598.ir/fa/news/play/embed/511419/245223?width=400&height=300"></script></div>

ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی نیز با انتشار تصاویر پهپادی، مدعی شد به چند سایت تسلیحاتی جنبش مقاومت جهاد اسلامی حمله کرده است.

تل‌آویو اما در بیانیه‌ای اعلام کرد از ۱۰۰ فروند راکت و موشک شلیک‌شده توسط جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه، فقط حدود ۴۰ فروند توسط سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین رهگیری شدند و مابقی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین برخورد کردند.

از سوی دیگر،  تعداد زیادی از رزمندگان فلسطینی در اردوگاه «جِنین» طی راهپیمایی در کرانه باختری، با شعار «‌‎یا نخالة یا حبیب، إضرب دمر تل أبیب»، از «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش مقاومت جهاد اسلامی خواستند که دستور شلیک موشک به تل‌آویو را صادر کند.

<div id="video-display-embed-code_245224" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.598.ir/fa/news/play/embed/511419/245224?width=400&height=300"></script></div>

خبرگزاری شهاب همچنین به نقل از سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی گزارش داد که تاکنون حداقل ۸ شهرک‌نشین صهیونیست با جراحت‌های مختلف به بیمارستان‌های آسوتا و برزیلای منتقل شدند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه به شبکه «الجزیره» گفت: حملات جنایتکارانه رژیم اسرائیل به غزه، ۱۰ شهید و ۷۵ مجروح برجای گذاشته است. تعدادی از مجروحان که اکثر آنها زنان و کودکان هستند در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و حال برخی از آنها وخیم است.

شرکت توزیع برق نوار غزه نیز خبر داد: یکی از خطوط برق تغذیه‌کننده نوار غزه بر اثر حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها آسیب دیده است.

رسانه‌های عبری‌زبان با انتشار این فیلم نوشتند که صدها شهرک‌نشین صهیونیست از ترس موشک‌باران مقاومت، در حال ترک مناطق نزدیک به نوار غزه هستند.

<div id="video-display-embed-code_245225" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.598.ir/fa/news/play/embed/511419/245225?width=400&height=300"></script></div>

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه دور تازه‌ای از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده و طی آن «تیسیر الجعبری» فرمانده ارشد «سرایا‌ القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نُه نفر دیگر از جمله یک دختربچه پنج ساله را به شهادت رساندند.

گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این حملات، شلیک موشک‌ به شهرک‌های اطراف نوار غزه و فلسطین اشغالی از جمله جنوب تل‌آویو را آغاز کردند. سرایا القدس در این خصوص اعلام کرد که مبارزان فلسطینی بیش از ۱۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه و تل‌آویو شلیک کرده‌اند.

کشورها و سازمان‌های مختلف جهانی ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی در حمایت از فلسطینی‌ها شدند.

پاسخ کوبنده مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن اسرائیلی جنایت تازه‌ای مرتکب شد که باید هزینه آن را بپردازد و مسئولیت کامل هر تحولی متوجه اسرائیل است.این بیانیه افزوده که گروه‌های مقاومت با همه شاخه‌های نظامی‌شان در برابر این حمله متحدند و پاسخی قدرتمند خواهند داد.

ساعاتی پس از این حمله و محکومیت‌های گسترده آن از سوی کشورها و شخصیت‌های مختلف، نیروهای مقاومت در غزه با اعلام پایان آتش بس، شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی را آماج موشک‌های خود قرار دادند و صدای آژیر خطر در اکثر مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو طنین‌انداز شد و شهرک‌های زکیم، عسقلان، هتیف هاسعره، یار مردخای، سدیروت، اشکول، عین هبسور و بئیری در نزدیکی نوار غزه همگی کابوس جنگ قبلی غزه را  بار دیگر پیش چشم خود دیدند.

در واکنش به شهادت فرمانده برجسته جهاد اسلامی و افراد غیرنظامی در حمله رژیم صهیونسیتی؛ گروه‌های فلسطینی حملات به تعدادی مواضع در داخل اراضی اشغالی را آغاز کردند.گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده است.گردان‌های قدس اعلام کرد که این پاسخ اولیه به ترور فرمانده تیسیر الجعبری و دیگر شهدا است.شهرداری تل آویو نیز پناهگاه‌ها را گشود.

واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی

ناصر کنعانی جمعه شب(۱۴ مرداد) در یک موضع گیری رسانه ای، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه به طور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: این حق قانونی ملت و گروههای مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

کنعانی همچنین از همه کشورها و نیز سازمان های بین المللی خواست تا به مسئولیت قانونی و نیز اخلاقی و انسانی خود در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، محکومیت اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و پیشگیری از ادامه جنایات این رژیم، که عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه است، عمل کنند.

از سویی ترکیه نیز خواستار توقف درگیری‌ها در غزه شدوزارت امورخارجه ترکیه بامداد شنبه در بیانیه‌ای به حوادث جاری در غزه و حملات صهیونیست‌ها واکنش نشان داد و بر ضرورت پایان مستقیم اوضاع پیش از آن که به جنگ ادامه‌داری تبدیل شود، تأکید کرد.

تجاوز دوباره رژیم صهیونیستی به نوار غزه / پاسخ درخور مقاومت و هدف قرار دادن گنبد آهنین

انتقام از مقاومت

دور جدید از آغاز حملات علیه نوار غزه را می‌توان نوعی انتقام از مقاومت برای جنگ «سیف القدس» دانست. در این جنگ پیروزمندانه مقاومت ۴۰۰۰ هزار موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک و کارایی سستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» را زیر سوال بردند. این در حالی بود که در طی جنگ ۵۰ روزه ۵۰۰۰ هزار موشک به اراضی اشغالی شلیک شده بود. مقایسه این اعداد و آمار نشان دهنده پیشرفت گام به گام مقاومت برای ضربه به دشمن صهیونیستی است. توانایی که از طریق انتقال تکنولوژی موشکی و پهپادی به مقاومت اسلامی تقویت شده و تبدیل به چالشی جدی برای سیستم پدافندی ارتش اسرائیل شده است. موشک‌های کلاس سجیل، بدر ۳، اس -۴۰، سعیر، اعطا و فجر ۵ از جمله موشک‌های ایرانی بودند که در نبرد پیشین مورد استفاده قرار گرفته است. حال زیاد نخاله در پاسخ به تجاوزات اخیر اسرائیل، وعده رونمایی مقاومت از موشک‌های دوربرد و سنگینی را داد که صهیونیست‌ها را غافل‌گیر خواهد کرد.

در سوی مقابل برخی تحلیل‌گران معتقدند که تجاوز اخیر اسرائیل اشتباهی راهبردی در برابر حزب‌الله لبنان بوده است. طی ماه‌های اخیر اختلافات بر سر میادین گازی میان مرز رژیم صهیونیستی و لبنان سبب آغاز روند دیپلماتیک و واکنش مقاومت اسلامی در لبنان شده بود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده بود که اگر حقوق این کشور در مذاکرات سیاسی تأمین نشود، مقاومت یک قدم از حقوق اقتصادی لبنان عقب نشینی نخواهد کرد حتی اگر این مقاومت به نبرد نظامی ختم شود. همزمان با تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه، انتقال نیروها و تجهیزات نظامی مقاومت به مرزهای فلسطین اشغالی سبب توجه تحلیلگران و رسانه‌ها به اقدامات آتی حزب‌الله در خصوص سرنوشت میدان گازی کاریش شده است.

ارتش رژیم صهونیستی با فراخوان نیروهای ذخیره، یگان زرهی و تیپ گولانی نشان داد که خود را برای جنگی فراگیر آماده می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد تلاش‌های ناموفق این رژیم برای میانجی‌گری مصر برای جلوگیری از ورود حماس به این درگیری شکست خورد و حال باید آماده رویارویی با «نیروی یکپارچه مقاومت» در سراسر فلسطین اشغالی باشد. نبرد «سیف القدس» ثابت کرد که نه تنها موشک‌ها و پهپادهای مقاومت بلکه شهروندان فلسطینی و اعراب ساکن سرزمین‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ نیز آماده رویارویی با دشمن صهیونیستی‌اند. رژیم صهیونیستی آغاز گر جنگ بوده و حال باید تاوان آن را بپردازد.

۶۰ موشک از گنبدآهنین عبور کرد / بازداشت اعضای جهاد در کرانه باختری

امیر بوخبوط خبرنگار نظامی پایگاه واللا اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات نظامی علیه غزه، ۳۰ هدف متعلق به جهاد اسلامی را در این باریکه مورد حمله قرار داده است.

بوخبوط مدعی شد که این هدف‌ها شامل زیرساخت‌ها، انبار‌های تسلیحاتی، سکو‌های شلیک موشک و کارگاه‌های ساخت موشک و راکت بوده است.

بازداشت گسترده فعالان جهاد اسلامی در کرانه باختری

تال لیو رام خبرنگار روزنامه معاریو اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز شنبه ۲۰ نفر از اعضا و فعالان جنبش جهاد اسلامی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرده است.

رام عنوان کرد که این افراد در عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی مشارکت داشتند.

زخمی شدن ۸ صهیونیست در حملات راکتی مقاومت

سازمان ستاره سرخ داود اعلام کرد که در حملات راکتی مقاومت به اراضی اشغالی، ۸ صهیونیست زخمی شدند که ۵ نفر از آنان به بیمارستان‌های اسوتا و برزیلای منتقل شدند.

۶۰ موشک گنبد آهنین را سوراخ کرد

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که ۱۰۰ فروند راکت و موشک توسط جنبش جهاد از نوار غزه شلیک شد که فقط حدود ۴۰ فروند توسط گنبد آهنین رهگیری شد و مابقی به شهرک‌ها برخورد کردند.

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل مرتکب اشتباه بزرگی شد!

گال برگر تحلیلگر اسرائیلی اذعان کرد که رژیم صهیونیستی پس از ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی در غزه مرتکب اشتباه بزرگی شد.

برگر تصریح کرد که این بار اشتباه بزرگ رژیم صهیونیستی این بود که تنها یک هدف یعنی جهاد اسلامی را انتخاب کرد و حماس از این اشتباه استفاده خواهد کرد و هر کاری که بخواهد پشت پرده و مخفیانه انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد که اکنون همه گروه‌های فلسطینی به اسم جهاد اسلامی ما را مورد حمله قرار می‌دهند و همه آن‌ها علیه ما متحد شدند و مسبب این وضعیت تنها یائیر لاپید است.

۱۲۰ موشک و راکت از غزه شلیک شده است

پایگاه خبری عبری زبان ریشت کان اعلام کرد که تا این لحظه شلیک ۱۲۰ راکت و موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی گزارش شده است که سامانه گنبد آهنین توانسته ۵۵ موشک را رهگیری و منهدم کند.

  • مرجع: فارس/ خبرگزاری دانشجو

نظر شما