شناسهٔ خبر: 55481244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۲۴ ساعته واحدهای نانوایی منتخب زنجان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: حدود ۲۰ واحد نانوایی لواش و سنگک برای ارائه خدمات و تامین نان عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا تا ۱۸ مرداد سال جاری به مدت پنج روز در سطح شهر زنجان پخت نان خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

ولی الله زمانی گفت: به منظور تامین و افزایش رفاه حال شهروندان زنجانی، میهمانان غیربومی، هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در ایام سوگورای روز تاسوعا و عاشورا حدود ۲۰ واحد نانوایی بصورت یکسره از اول صبح تا ساعت ۲۲ شب اقدام به پخت نان می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ واحد نانوایی لواش و سنگک در مسیر‌های اصلی عزاداری و دسته‌های حسینی از بلوار آزادی تا میدان ۱۵ خرداد قرار دارد، افزود: واحد‌های نانوایی در مسیر‌های منتهی به بلوار آزادی، چهارراه صدرجهان، میدان مدیریت، پل سیدالشهدا (علیه السلام)، حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، میدان انقلاب، دروازه ارک، خیابان توحید، سبزه میدان، میدان استقلال، چهارراه امیرکبیر، مسجد مهدیه و میدان ۱۵ خرداد قرار دارد.

زمانی گفت: پخت یکسره برخی واحد‌های نانوایی با توجه به حضور میهمانان و هموطنان از سراسر کشور در پایتخت شور و شعور حسینی در روز ۸ محرم منتصب به یوم العباس (دسته عزادری مسجد حسینیه اعظم) و روز ۱۱ محرم منتصب به یوم الزینب (دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم) و حرکت دستجات عزاداری هیأت‌های مذهبی در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی صورت می‌گیرد.

وی افزود: پیش از این ۳۸ واحد نانوایی لواش در دهه اول محرم از تاریخ ۸ تا ۱۸ مرداد به صورت یکسره از اول صبح تا ساعت ۱۷ برای رفاه حال عزاداران حسینی فعالیت خود را آغاز کرده اند.

نظر شما