شناسهٔ خبر: 55480054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایت معاون اول قوه قضائیه از وجود برخی بدعت‌ها در عزاداری‌ها

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) باید طوری برگزار شود که دین خدا احیا شود گفت: نباید در عزاداری‌ها خدای ناکرده بدعتی به وجود بیاد، چرا که گاهی مواقع به نام اباعبدالله مجالسی برگزار می‌شود که اتاق فکر انگلیس و دشمن برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در جمع عزادارن حسینی زنجان با تسلیت ایام عزاداری به همه شیعیان و ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی به مردم زنجان اظهار داشت: رئیس جمهور دیروز در دیداری که داشتیم گفتند که من دلم در زنجان است و سلام گرم مرا به زنجانی‌ها برسانید.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری اهل بیت در زنجان و ارادت مردم این دیدار به اباعبدالله الحسین(ع) گفت: به حق مقام معظم رهبری زنجان را به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نامیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این حسین کیست که این قدر در زنگی ما نقش دارد و تاثیرگذار است، گفت: ماه محرم، ماه بسیار با عظمتی است و شما عزاداران حسینی ماه‌ها منتظر این ماه بودید و برای فرزندان خود لباس سیاه تهیه کردید و همه منتظر ورود به ماه محرم بودیم.

مصدق با بیان اینکه این ماه میهمان ویژه‌ای دارد و میزبان ایشان هم شما مردم عزادار حسینی هستید، تصریح کرد: این حسین نه از آن جهت که پدرش امیرالمومنین(ع) و نه از آن جهت که مادرش فاطمه زهرای اطهر و نه از آن جهت که نوه پیامبر گرامی است، که ما منتظرش هستیم، بلکه ویژگی که امام حسین(ع) را از سایر ائمه و اولیا جدا کرده است، را باید در سفر ایشان به کربلا جستجو کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه همه اسمای الهی و صفات الهی در حسین(ع) فعلیت یافته است، گفت: هیچ پیامبری به مقام امام حسین(ع) نرسیده است.

وی تصریح کرد: اگر ما نتوانیم امام حسین(ع) را به آن گونه که باید بشناسیم هم در زندگی روزمره خود منحرف می‌شویم و هم به اهدافی که برای خدمت به امام حسین و دین خدا برسیم، نخواهیم رسید.

مصدق با بیان اینکه باید امام حسین(ع) و هدفش را باید درست شناخت و اگر امام را درست بشناسیم، در برنامه‌های زندگی‌مان تغییر حاصل می‌شود، گفت: باید از مجالس عزاداری بهره جست اما نه بهره سطحی و اگر شناخت از اهداف امام سطحی باشد به درد نخواهد خورد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شناخت باید طوری باشد که باید قدم به قدم با امام جلو برویم، چرا که او می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد، تصریح کرد: اگر امام را درست بشناسیم، این راه، مسیر زندگی ما را تغییر خواهد داد.

وی با بیان اینکه اگر شناخت ما نسبت به اباعبدالله سطحی باشد در زندگی منحرف می‌شویم، اظهار داشت: کوفیان 12 هزار نامه به امام نوشتند و گفتند ما پشتیبان شما هستیم، اما پس از چند روز مسلم را تنها گذاشتند، جمعیت همان جمعیت بود، چرا چون مسیر امام را نشناختند و شناختشان از امام سطحی بود.

مصدق با بیان اینکه آن چیزی که ما را به هدف خواهد رساند معرفت و شناخت نسبت به امام است، افزود: معرفت واقعی به امام حسین(ع) چیزی است که انسان را در زندگی هدایت می‌کند و کمک خواهد کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه آن چیزی که امام حسین(ع) را از دیگر ائمه و انیاء جدا کرده سفر کربلاست، گفت: مگر امام حسین(ع) در این سفر چه کرده است که هم فیوضاتش نسبت به خودش و هم به عزادارانش رسیده است.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) می‌گوید که ما همه کشتی نجات هستیم، اما کشتی امام حسین(ع) متفاوت است، خطاب به عزاداران حسینی گفت: باید بدانیم که هدف امام حسین از به وجود آمدن عاشورا احیای دین خداست.

مصدق با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) باید طوری برگزار شود که دین خدا احیا شود و من به مجالس عزاداری مردم زنجان افتخار می‌کنم، ادامه داد: نباید در عزاداری‌ها خدای ناکرده بدعتی به وجود بیاد، چرا که گاهی مواقع به نام اباعبدالله مجالسی برگزار می‌شود که اتاق فکر انگلیس و دشمن برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خطاب به جوانان و با بیان اینکه خدا را شاکر باشید که در مسیر اهل بیت قدم برمی‌دارید، اظهار داشت: گاهی وقت‌ها نوحه‌هایی خوانده می‌شود که وقتی سینه می‌زنند می‌گویند ما رقاصه عباسیم، شما غلط کردی رقاصه عباس هستید، عباس رقاصه نمی‌خواهد، عباس مدافع حرم می‌خواهد.

وی با بیان اینکه داعشی‌ها وقتی به حرم حضرت زینب(س) حمله کردند و می‌خواستند حرم را ویران کنند، عباس مدافع حرم می‌خواهد و شما باید آنجا بروید، گفت: من رقاصه عباس هستم یعنی چه.

مصدق با انتقاد از تزئین ماشین با گل به نام حضرت قاسم(ع) گفت: جوانان عزیز مراقب باشید شما را منحرف نکنند، آخه با عقل جور در می‌آید که روز عاشورا عروسی اتفاق بیافتد.

معاون اول قوه قضائیه به عزاداری‌های مردم زنجان اشاره کرد و با بیان اینکه در این شهر هیات‌های ریشه‌دار زیاد است، تصریح کرد: خدا را شاکر باشد که خداوند این نعمت را به شما داده تا در این مسیر قدم بردارید.

انتهای پیام/2308

نظر شما