شناسهٔ خبر: 55479727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/به روزرسانی می‌شود/

حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛ شهادت فرمانده جهاد اسلامی و پاسخ کوبنده مقاومت

پریسا فیضی

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی عصر جمعه با هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در نوار غزه صفحه جدیدی از جنایات این رژیم را گشودند و چندین زن و کودک فلسطینی را به همراه یک فرمانده جهاد اسلامی به شهادت رساندند. نیروهای مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت اراضی اشغالی را آماج موشک‌ها و راکت‌های خود کرده و صهیونیست‌ها را روانه پناهگاه‌ها کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رژیم صهیونیستی عصر جمعه به بهانه جلوگیری از تهدید قریب الوقوع از جانب نوار غزه و جهاد اسلامی فلسطین یک آپارتمان مسکونی در شهر غزه را هدف قرار داد که در این حمله "تیسیر الجعبری"، فرمانده منطقه شمال در گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی به همراه چندین تن دیگر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.

در این حمله همچنین ده‌ها غیرنظامی فلسطینی مجروح شده و نیروهای مقاومت هم کلام با محکومیت آن، وعده انتقام سردادند.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛ شهادت فرمانده جهاد اسلامی و پاسخ کوبنده مقاومت

ساعاتی پس از این حمله و محکومیت‌های گسترده آن از سوی کشورها و شخصیت‌های مختلف، نیروهای مقاومت در غزه با اعلام پایان آتش بس، شهرک‌ها و مناطق صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی را آماج موشک‌های خود قرار دادند و صدای آژیر خطر در اکثر مناطق اراضی اشغالی از جمله تل آویو طنین‌انداز شد و شهرک‌های زکیم، عسقلان، هتیف هاسعره، یار مردخای، سدیروت، اشکول، عین هبسور و بئیری در نزدیکی نوار غزه همگی کابوس جنگ قبلی غزه را  بار دیگر پیش چشم خود دیدند.

واکنش ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حمله وحشیانه رژیم آپارتاید صهیونیستی به غزه و ترور فرماندهان مقاومت و جمعی از مردم بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای، اقدام رژیم غاصب صهیونیستی را جنایتکارانه، ماجراجویانه و تحریک آمیز توصیف کرد و گفت: مسئولیت این جنایت و پیامدهای تجاوز و حمله این رژیم به فلسطین و غزه به طور کامل متوجه رژیم آپارتاید اسرائیل است.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛ شهادت فرمانده جهاد اسلامی و پاسخ کوبنده مقاومت

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: این حق قانونی ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین است که در برابر تجاوزات و اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی اقدام و از خود دفاع کنند.

واکنش گروه‌های مقاومت

در همین رابطه زیاد النخاله، دبیرکل جهاد اسلامی اعلام کرد: امروز روز پیروزی است و دشمن باید منتظر جنگ و کنار گذاشتن آتش بس باشد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس هم با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی بر آماده باش نیروهایش برای پاسخگویی به این جنایت تاکید کرده و حزب الله لبنان نیز بر همبستگی با مقاومت فلسطین تاکید کرده است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان کرد: ضمن تسلیت شهادت فرمانده الجعبری و دیگر شهدای فلسطینی، بار دیگر تاکید می‌کنیم که هر سناریویی در رابطه با وضعیت کنونی محتمل است.

وی خواستار توقف جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

جنبش حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه پیام‌ها و تماس‌هایی از طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در رابطه با چگونگی تعامل با این جنایت دشمن صهیونیستی دریافت کرده و به تمامی این طرف‌ها اعلام کرده که این جنایت محکوم است و مسئولیت تمامی پیامدها و نتایج آن متوجه رژیم صهیونیستی است.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛ شهادت فرمانده جهاد اسلامی و پاسخ کوبنده مقاومت

شلیک ده‌ها موشک به اراضی اشغالی

در واکنش به شهادت فرمانده برجسته جهاد اسلامی و افراد غیرنظامی در حمله رژیم صهیونسیتی؛ گروه‌های فلسطینی حملات به تعدادی مواضع در داخل اراضی اشغالی را آغاز کردند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ موشک به سمت اسراییل شلیک کرده است.

گردان‌های قدس اعلام کرد که این پاسخ اولیه به ترور فرمانده تیسیر الجعبری و دیگر شهدا است.

شهرداری تل آویو نیز پناهگاه‌ها را گشود.

کاخ سفید: بر "حق اسرائیل" برای دفاع از خود تاکید می‌کنیم

اما آمریکا همچون همیشه بدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی، در کنار این رژیم ایستاد. کاخ سفید اعلام کرد که "حق اسرائیل" برای دفاع از خود را تایید می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: ما "حق اسرائیل" برای دفاع از خود را تایید می‌کنیم.

وی افزود: ما همچنین طرف‌ها را به اجتناب از تشدید تنش بیشتر ترغیب می‌کنیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: خواهان جنگ نیستیم

نخست وزیر رژیم صهیونسیتی گفت: ما در مقابل تهدیدها علیه شهروندانمان بی تفاوت نخواهیم ماند.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی تصریح کرد: عملیات نظامی ما یک رهبر در جهاد اسلامی را هدف قرار داد. نبرد ما با ساکنان غزه نیست.

لاپید اعلام کرد: ما در مقابل تهدیدها علیه شهروندانمان بی تفاوت نخواهیم ماند. ما خواهان جنگ نیستیم اما برای آن آماده‌ایم.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛ شهادت فرمانده جهاد اسلامی و پاسخ کوبنده مقاومت

آماده باش گردان‌های قدس در کرانه باختری

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آماده باش کامل در شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری خبر دادند.

گردان‌های قدس از آماده باش کامل در شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری و آغاز هدف قرار دادن مراکز ارتش اسرائیل در امتداد کرانه باختری خبر دادند.

همچنین افراد مسلح فلسطینی در اردوگاه جنین در کرانه باختری به حالت آماده باش درآمدند.

حملات مجدد اسرائیل به غزه

در پی حملات اخیر ارتش اسرائیل به نوار غزه که به شهادت ۱۰ تن از جمله فرمانده برجسته جنبش جهاد اسلامی انجامید، ارتش اسرائیل مجدداً حملاتی به نوار غزه انجام داد.

ارتش رژیم صهیونیستی یک پایگاه در جنوب نوار غزه و یک موتور سیکلت در محله الشجاعیه را هدف قرار داد.

دیگر منابع خبری اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی به خان یونس در جنوب نوار غزه داشت. همچنین حملات هوایی مکرر اسرائیل به شمال نوار غزه و رفح گزارش شده است.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛ شهادت فرمانده جهاد اسلامی و پاسخ کوبنده مقاومت

هیات مصری راهی غزه شد

یک هیات امنیتی مصری برای آرام کردن اوضاع میان طرف‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، راهی نوار غزه شد.

منابع شبکه العربیه اعلام کردند که یک هیات امنیتی مصری امشب به نوار غزه می‌رود.

هدف از سفر این هیات مصری به نوار غزه، تلاش برای آرام کردن اوضاع بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی است.

وزیر جنگ اسرائیل: کسی که ما را تهدید کند، دیگر وجود نخواهد داشت!

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی گفت: سیاست ما شفاف است، کسی که ما را تهدید کند، دیگر وجود نخواهد داشت.

وی گفت که این مساله درمورد جانشین تیسیر الجعبری و هر کسی که برای آسیب رساندن به شهروندان اسرائیل تلاش کند، صدق می‌کند.

گانتس گفت: آنچه که درمورد غزه اجرا می‌شود، درمورد کرانه باختری و نیز تمامی عرصه‌هایی که ما همواره به فعالیت خود در آنها ادامه خواهیم داد، صدق می‌کند.

الازهر سکوت "غیرمعقول" جهانی در قبال کشتار فلسطینیان را محکوم کرد

الازهر سکوت جهانی غیرمعقول و غیرمقبول در این زمینه را محکوم و تاکید کرد که این سکوت، رژیم صهیونیستی را به صورت غیراخلاقی و غیر متمدنانه برای ادامه نقض حقوق بشر و تعدی‌های مکررش در حق برادران بی گناه فلسطینی ما ترغیب می‌کند.

الازهر این اقدامات اسرائیل را نقطه سیاهی بر پیشانی جامعه بین الملل و بشریت دانست.

انتهای پیام

نظر شما