شناسهٔ خبر: 55477314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بازدید معاون رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی

قاضی‌زاده هاشمی در جریان سفر به استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی نقس امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و شش هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات گام اول و گام دوم کنگره قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (جمعه) در جریان سفر به استان مرکزی از نمایشگاه دستاوردهای کنگره ملی نقس امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات گام اول و گام دوم کنگره قرار گرفت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در تشریح مهمترین اقدامات کنگره شهدای استان با اشاره به مهمترین دستاوردهای کنگره اظهار کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان بزرگ فرهنگی با سازماندهی بیش از ۳ هزار نفر از اقشار مختلف که نسبت به انقلاب و شهدا دغدغه مند هستند راه اندازی شده و کنگره شهدای استان مردمی ترین مجموعه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که به برکت حضورو نقش آفرینی اقشار مختلف مردم دستاوردهای زیادی حاصل شده است.
 
وی افزود: بیش از ۲۱۰ عنوان کتاب به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در موضوعات مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای سنین و اقشار مختلف جامعه و خصوصا کودکان و نوجوانان منتشر شده و نهصت تولید محتوا و کتاب همچنان ادامه خواهد داشت.
 
سردار کریمی با اشاره به اینکه طرح یک مسجد یک خاطره از برنامه های موفق کنگره شهدای استان مرکزی است که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت ، گفت: در گام دوم کنگره این طرح با قوت ادامه خواهد داشت و مهمترین هدف این طرح بزرگداشت و تبیین سیره شهدای محله ها و حماسه های مردم آن منطقه در دفاع مقدس است.
 
وی یکی از مهمترین اهداف و برنامه های کنگره شهدای استان مرکزی تبیین خواند و افزود: در این راستا کارگروه های تخصصی اقشار تشکیل شده و بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی و محتوایی در این مدت برگزار شده که مهمترین آنها اجلاسیه های تخصصی و تولید محتوا است که در گام دوم کنگره محور اقدامات جهاد تبیین است و در این راستا برنامه ریزی راهبردی انجام شده است.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مهمترین رویکردهای کنگره شهدای استان مرکزی خدمت رسانی به مردم و ولی نعمتان است،گفت: در این راستا خدمات زیادی به مردم و به نیت و نام شهدای استان  مرکزی ارائه شده که همچنان با قوت ادامه دارد.
 
وی افزود: اهدای بیش از ۱۷۰۰ جهیزیه به زوج های جوان و ساخت و تعمیر بیش از ۱۶۰۰ مسکن محرومین از مهمترین اقدامات خدمت رسانی کنگره شهدای استان به ولی نعمتان است.
 
سردار کریمی ادامه داد: استان مرکزی ۶۰ ماموریت مهم در دفاع مقدس انجام داده که در راستای تبیین این نقش مهم برنامه های مختلفی همچون اردوهای شهید ایزد پناه برای ۶۰ هزار دانشجو در نظر گرفته شده است.
 
وی بیان کرد: تکمیل موزه دفاع مقدس استان از اهداف مهم کنگره شهدای استان مرکزی در حوزه اقدامات عمرانی و زیرساختی بود که به پیشرفت قابل توجهی رسیده و امروز بازدید برای دانشجویان و سایر اقشار مردم در این مرکز فرهنگی فراهم شده و تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از موزه دفاع مقدس بازدید کردند.
 
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس را از دیگر برکات مهم کنگره شهدای استان مرکزی خواند و گفت:در این راستا تاکنون ۷۵۰ مدخل در حوزه های شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و جغرافیا جمع آوری شده و همچنین ۲۵۰ مقاله علمی نیز تهیه شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: در سال جاری مجدداً اجلاسیه های دوم ذیل کنگره شهدای استان مرکزی آغازشده و اولین اجلاسیه تحت عنوان اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی و طلبه استان برگزار شد.
انتهای پیام/ 

نظر شما