شناسهٔ خبر: 55474293 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

محاصره امنیتی نوار غزه برای چهارمین روز متوالی

فارس

ارتش رژیم موقت صهیونیستی برای چهارمین روز متوالی در اطراف نوار غزه آماده‌باش اعلام کرده و تمامی گذرگاه‌های تجاری و مدنی را بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای چهارمین روز متوالی در شهرک‌های اطراف غزه به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گفته این منابع تمامی گذرگاه‌های تجاری و مدنی نوار غزه نیز همچنان بسته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز جمعه گزارش داد که «رام بن باراک» رئیس کمیته امور خارجه و امنیت این رژیم امروز با روسای شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه دیدار خواهد کرد.

در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی«هاآرتص» نوشت که «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوضاع امنیتی را در مقر «الکریاه» در تل‌آویو بررسی خواهد کرد.

پیشتر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم از طریق میانجی مصری پیامی را در خصوص تشدید اوضاع امنیتی در منطقه اطراف نوار غزه ارسال کرده است مبنی بر اینکه تل‌آویو رسما به مصر ابلاغ کرده که هرگز «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی اعتصاب‌کننده غذا را آزاد نخواهد کرد.

محافل سیاسی رژیم صهیونیستی نیز که پیش از این معتقد بودند که محدودیت‌های اعمالی بر شهرک‌های اطراف غزه امروز برداشته خواهد شد در حال حاضر برآورد می‌کنند که این محدودیت‌ها تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

روزنامه «معاریو» نیز گزارش دادند که ارتش اسرائیل تصمیم گرفته منطقه اطراف غزه تا فردا بسته بماند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، «ایتمار بن غفیر» عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز جمعه پس از تصمیم این رژیم برای اعلام آماده‌باش در منطقه اطراف غزه، لاپید را مورد حمله قرار داد.

وی گفت: «برای چهارمین روز متوالی کابینه لاپید تسلیم جهاد اسلامی شده و زندگی ساکنان جنوب (فلسطین اشغالی) را مختل کرده است».

منطقه اطراف غزه از روز دوشنبه هفته گذشته در پی بازداشت «السعدی» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری، شاهد تنش است.

نظر شما