شناسهٔ خبر: 55472965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شبستان گزارش می‌دهد؛

همنوایی « شیرخوارگان حسینی» گیلان با «دردانه رباب»

علی اصغرهای گیلان با شیرخواره دشت کربلا تجدید بیعت کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با 45 کشور جهان همایش بزرگ و معنوی شیرخوارگان حسینی در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی گیلان نیز با حضور مادران، کودکان و شیرخوارگان عاشورایی برگزار شد.

 

در این مراسم مادران و زنان گیلانی با در آغوش گرفتن کودکان خود، علی‌اصغرهایشان را بیمه شیرخوار دشت کربلا و نذر سربازی حضرت ولیعصر(عج) کردند.

 

این مادران با تاسی از حضرت رباب، دردانه‌های خود را به این مراسم با شکوه آورده بودند تا فریاد مظلومیت شیرخواره دشت کربلا را به گوش جهانیان برسانند و کشتار کودکان بی‌گناه فلسطین و یمن و سایر سرزمین های اسلامی به دست مستکبرین و صهیونیست‌ها و ایادی آنها در منطقه را محکوم کنند.

 

 

مادران عزادار با بستن نوارهای سبز منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) ، یا حسین (ع)، یا زینب (س، یا مهدی (عج ) و یا ابوالفضل(ع) بر پیشانی فرزندان خود در سوگ حضرت علی اصغر (ع) و دیگر شهدای کربلا گریستند.

 

عزاداران با سردادن نوایی لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) و ریختن اشک ماتم صحنه هایی معنوی و روحانی به این آئین بخشیدند و مداحان اهل بیت (ع) نیز در رثای شیرخوار کربلا نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

 

در بین آن‌ها مادرانی وجود داشت که فرزند بیمار بر دست داشته و برای شفای طفل خود دست به دامان باب‌الحوائج بودند، همچنین گهواره‌های خالی به یاد قنداقه خونین علی‌اصغر در بین جمعیت گردانده می‌شد و بانوانی که آرزوی فرزند دارند به آن متوسل می‌شدند.

 

مادری در حالی که اشک مجالی برای صحبت به او نمی‌داد گفت: فرزندم شیرخوار نیست اما چندسالی است بیمار شده، اکنون آمده‌ام تا از دستان کوچک باب‌الحوائج، حضرت علی اصغر(ع) شفای فرزندم را بگیرم.

 

 

«سارا قدسی» یکی از مادران عزادار و سوگوار سیدالشهدا(ع) که شیرخوار خود را به این مراسم آورده بود، در حالی که کودکش را با نوای «لالایی علی اصغرم» تکان می داد گفت: فرزندم را از همین کودکی نذر سربازی امام زمان(عج) می‌کنم، امیدوارم سرباز باوفایی برای اسلام و انقلاب باشد.

 

وی به نقش مادران در تربیت سربازان ظهور اشاره و خاطرنشان کرد: مادران باید فرزندانی صالح و با معرفت تربیت کنند، به خصوص در عصر حاضر و با وجود امکاناتی چون فضای مجازی که دشمن می‌خواهد خانواده‌ها و به خصوص جوانان و حتی کودکان ما را دین‌گریز کند، باید بیشتر دقت کنند.

 

«هدیه پاکزاد» یکی دیگر از مادران تصریح کرد: ما مادران، کودکان خود را در دفاع از شیرخواره‌ها و کودکان مظلوم جهان و به یاد شیرخواره مظلوم و تشنه لب دشت کربلا به این مراسم آورده‌ایم، آنها را مقابل هجمه فرهنگی دشمن بیمه کنیم تا با غیرت حسینی از ناموس و وطن خود دفاع کنند و سربازان واقعی ظهور حضرت حجت(ع) باشند.

 

 

گفتنی است، مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.
این همایش در کشورهای مختلف جهان مختلف از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه،  استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.
هم اکنون این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/526

نظر شما