شناسهٔ خبر: 55471785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبلور بیرق نوزاد سردار کربلا بر پیشانی طفلان شیرخوار/ ارادت گلستانی‌ها به غنچه در خون غلتیده رباب

گرگان-ایرنا- بیرق علی‌اصغر (ع) به عنوان سردار نوزاد و کوچک‌ترین مجاهد کربلا بر پیشانی معصومیت طفلان شیرخوار حسینی روایتگر ارادت گلستانی‌ها به غنچه در خون غلتیده رباب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نخستین جمعه ماه محرم، ماه اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب بزرگوار ایشان  به نام باب‌الحوائج، حضرت علی‌اصغر (علیه السلام)، طفل شش ماهه حضرت امام حسین (علیه السلام)، حضرت علی اصغر (ع) نام گرفته که کم سن‌ و سال‌ترین شهید کربلاست و تا ابد نماد مظلومیت و اوج مصیبت در عاشوراست.

واقعه اسفناک کربلا، نماد ظلم اموی و مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است که معصومیت کودکان کربلا در این واقعه شایان توجه جهانیان است که در گلستان هم مادران و طفل‌های شیرخواره حسینی هر سال در این روز برای تبیین  این مظلومیت نوای لالایی علی‌اصغر (ع) سر می‌دهند. 

امروز جمعه ۱۴ مردادماه برابر با هفتم محرم‌الحرام ۱۴۴۴، ساعت هنوز هشت صبح نشده که جلوی مصلی وحدت گرگان مادران همراه شیرخوارگان خود با شور و حرارتی خاص حضور یافته تا وارد آیین جهانی شیرخوارگان حسینی شوند.

تبلور بیرق نوزاد سردار کربلا بر پیشانی طفلان شیرخواره گلستانی/ ارادت گلستانی‌ها به غنچه در خون غلتیده رباب
وارد حیاط مصلی که می‌شوند پیشانی‌بندها مشکی و لباس‌های سبز یا علی‌اصغر (ع) را تحویل می‌گیرند و داخل مصلی وحدت مادرانی که در حال پوشیدن و مرتب کردن لباس نوزادشان هستند، کمی جلوتر مادرانی که برای ساکت کردن نوزاد گریانشان آنها را به روی دست گرفته‌اند و نوحه‌ای که از بلندگوها در حال پخش بوده و صدای بی‌قراری‌ها و بی‌تابی‌های طفل شیرخوار کربلا را  برای آب در گوش همسالانش پخش می‌کند و دو گهواره سبز نمادینی که در جلوی مصلی انعکاس صدای «این شیرخواره دسته گل آخر من است» همه را به گریه انداخته است.

امروز گلستان غرق در عزا و ماتم است و صدها مادر، کودکان شیرخواره خود را به مجالس عزاداری حضرت علی اصغر (ع) آورده تا همنوا با کاروان کربلا در سوگ طفل شهید کربلا ناله و گریه سرداده و همنوا لالایی سردادند.

«خیرالنسا خمبر» مادری که همراه طفل ۱۵ روزه خود در این آیین شرکت داشته در گفت و گو با ایرنا گفت: پسرم محمد هفت ماهه به دنیا آمدند و ۶۳ روز در دستگاه بودند که همانجا همسرم نذر علی اصغر (ع) کرده چنانچه فرزندم سالم بماند هر سال در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی شرکت کنیم.

این مادر ۴۴ ساله افزود: محمدم را نیت کرده که سرباز امام زمان (عج) باشد و در راه ایشان گام بردارد.

وی اظهار داشت: کوچک‌ترین مجاهد دشت کربلا در روز عاشورا علی اصغر ۶ ماهه بوده که من و مادران شرکت کننده در این مراسم ارادت خود را به خاندان اهل بیت (ع) به همه جهانیان نشان می‌دهیم.

تبلور بیرق نوزاد سردار کربلا بر پیشانی طفلان شیرخواره گلستانی/ ارادت گلستانی‌ها به غنچه در خون غلتیده رباب
«فاطمه سنچولی» مادری  که همراه  امیرمحمد ۶ ماهه در این مراسم شرکت داشته در گفت و گو با ایرنا گفت: زمانی که پسرم را باردار بوده پزشکان اعلام کردند که سالم متولد نشود همان زمان نذر کردم اگر فرزندم صحیح و سالم به دنیا آید در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت کنم.

این مادر ۲۷ ساله افزود: شیرخواره من نذر علی‌اصغر (ع) بوده و امروز با این کوچک‌ترین شهید کربلا خود و فرزندم میثاق کردم و به نیابت همه کسانی که آرزوی فرزند داشته شرکت کردم. 

سمیه آهنگر مادر ۳۸ ساله‌ای که همراه کوثر یکساله در این آیین شرکت داشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز برای فریاد مظلومیت شهدای کربلا و به ویژه معصومیت طفل ۶ ماهه واقعه عاشورا حضرت علی‌اصغر (ع) در این مراسم شرکت کردیم.

وی افزود: در زمان حاضر هم مانند واقعه عاشورا استکبارگران جهانی خردسالان یمن را با مظلومیت به شهادت می رسانند و آیین شیرخوارگان حسینی به صورت نمادین دفاع از این طفلان معصوم است.

وی اظهار داشت: حضرت علی‌اصغر ۶ ماهه  و مادرش رباب با اهداف خاصی آمدند که امروز به عنوان الگویی بوده که به یقین مسلمانان با هر سن و سالی برای مولای خود قیام می‌کنند.

مطهره منصوری مادر گندم خانم چهار ماهه هم در این آیین گفت: تا حدودی مشکل ناباروری داشته که نیت کرده چنانچه فرزندمان سالم متولد شود در این آیین باشکوه همراه طفل شیرخوار خود شرکت کنیم.

وی افزود: امروز ما مادران همراه فرزندانمان، در مصلی وحدت به سوگواری مظلومیت ۶ ماهه امام حسین (ع) پرداخته و به یاد این طفل شیرخوار اشک ماتم می‌ریزیم.

به گزارش ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی آیین سوگواری به یاد کودکان شهید کربلا در نخستین جمعه ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورها برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی‌اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مختلف از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره‌جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه،  استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.

در حال حاضر این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

تبلور بیرق نوزاد سردار کربلا بر پیشانی طفلان شیرخواره گلستانی/ ارادت گلستانی‌ها به غنچه در خون غلتیده رباب

نظر شما