شناسهٔ خبر: 55465297 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

۷۰درصد خرمای وارداتی روسیه از ایران تامین می‌شود

سفیر ایران در روسیه در نشست تخصصی میز خرما در دشتستان (بوشهر) از تامین ۷۰ درصد خرمای وارداتی روسیه از طریق ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، کاظم جلالی با بیان اینکه ظرفیت زیادی برای فروش محصولات در روسیه وجود دارد، گفت: برای صادرات باید شرکت های بزرگی تشکیل شود، زیرا برای یک شخص سخت است هم تولید کند هم به دنبال صادرات باشد بلکه به صادرات باید به عنوان یک موضوع تخصصی نگاه کرد.

وی با بیان اینکه ناوگان دریایی نیازمند تقویت است گفت: باید فضا را برای صادرات فراهم کنیم و دولت نیز به دنبال حل مشکلات زیر ساختی بانکی و مالی است.

جلالی با اشاره به حل مشکلات زیر ساختی گمرک که در زمینه صادرات، گفت: ظرف دو هفته آینده رئیس کل گمرک روسیه و آذربایجان به ایران سفر خواهند کرد تا مشکل صادرات محصولات به این کشورها را بررسی و رفع کنند.

در ابتدای نشست تخصصی میز خرما در دشتستان پیام وزیر خارجه خوانده شد، در این پیام آمده بود : اهمیت صادرات غیر نفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشور، همواره به عنوان موضوعی مهم مورد توجه و بررسی بوده است و یک راهبرد اساسی در تحکیم بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، تنوع بخشی به درآمدهای ارزی کشور، دوری از اقتصاد تک محصولی و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه است؛ تحریم هایی که در وهله نخست جریان درآمدی کشور را نشانه گرفته است.

وزیر امور خارجه در پیام خود ادامه داده است: بخش کشاورزی کشور، جایگاه و سهم شایانی در اقتصاد ملی ایفا کرده بطوریکه اشتغال گسترده، ارزش افزوده بالا و رتبه ممتاز در صادرات کشاورزی، وجه تمایز محصولات باغبانی کشور و در این میان " خرما " نعمت و محصولی نام آشنا، دیرینه و سزاوار توجهی مضاعف است.

وی اعلام کرده است: وزارت امور خارجه در مسیر دستیابی به توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازارهای هدف و کمک به جذب سرمایه گذاری خارجی در تقویت زیر ساخت‌های مطلوب، آماده همکاری و مشارکت نزدیک با دست اندر کاران و فعالان این محصول ارزشمند است.

نظر شما