شناسهٔ خبر: 55458174 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسهیل در پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در قزوین گفت: از دیروز بخشنامه‌ای صادر شده است که مددجویان با یک سفته می‌توانند تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

علی آشوری، زمان بازپرداخت این تسهیلات را ۵ ساله بیان کرد و افزود: مددجویان در یک خانواده تا ۱۵۰ میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.

او اضافه کرد: سپرده‌های هر استان مختص مددجویان همان استان است و از سرمایه گذاران و خیران درخواست داریم تا منابع مالی خود را در صندوق سپرده گذاری کنند.

آشوری تاکید کرد: از سال قبل شعبه مجازی و دیجیتال صندوق هم راه اندازی شده است و در کل کشور حدود چهارصد هزار خیر در صندوق امداد ولایت مشارکت دارند

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گریزی هم به تسهیلات پرداخت شده زد و گفت: در مجموع بیش از ۱۲هزار میلیارد تومان برای یک میلیون و نهصد هزار هزار نفر پرداخت شده است و تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته در کشور حدود سه هزار و دویست میلیارد تومان است.

آشوری افزود: در قزوین حدود ۶۶ میلیارد تومان به تعداد بیش از ۶هزار نفر پرداخت شده است و در چهارماهه اول امسال هم ۲ هزار نفر از تسهیلات صندوق بهره‌مند شده اند.

او اضاف کرد: سقف تسهیلات طبق ضوابط بانک مرکزی تا سال گذشته ۳۰ میلیون تومان بود که از اول امسال به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در دریافت تضامین هم باتوجه به اینکه تسهیلات به افراد آسیب پذیر پرداخت میشود کاملا تمهیداتی در نظر گرفته است.

آشوری اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار هم می‌توانند از تسهیلات و هم از ضمانت خود صندوق استفاده کنند.

به گفته آشوری، تسهیلات اشتغال فقط برای مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شودو برای سایر افراد هم که تحت پوشش نیستند از طریق سایر بانک‌ها اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تاکید کرد: از ابتدای سال تا امروز در کل کشور حدود ۱۷۳ میلیارد تومان برای بیش از ۳ هزار نفر و در قزوین هم ۴ میلیارد تومان پرداخت شده است و امیدواریم در سال جاری بتوانیم ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

آشوری گفت: این صندوق در سال ۹۵ با مجوز بانک مرکزی فعالیتش در ۳۱ استان با ۳۴ شعبه و ۷۶۰ باجه آغاز شد.
آشوری افزود: هدف اصلی صندوق ایجاد اشتغال و خودکفایی ست و برای ودیعه مسکن، درمان، کمک به دانشجویان و دانش آموزان تسهیلات پرداخت میشود.

او تاکید کرد: در حال حاضر تسهیلات تا ده میلیون تومان بدون سود است و بیشتر از آن هم سه درصد کارمزد دریافت می‌شود.

نظر شما