شناسهٔ خبر: 55445640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

۱۵هزار بسته معیشتی بین سیل‌زدگان یزدی توزیع شد

زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: با وقوع سیل از ابتدای این هفته ۱۵هزار بسته معیشتی تهیه و بین مردم به خصوص سیل‌زدگان یزدی توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سردار حسین زارع کمالی پیش از ظهر امروز در مراسم بیست و ششمین مرحله رزمایش کمک مومنانه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که به خوبی بحران سیل  یزد را مدیریت کردند، گفت: بحث کمبود تجهیزات و امکانات در زمان وقوع سیل برای استان مشکل‌ساز شده بود که امیدواریم با روحیه جهادی و انقلابی مسئولان این نقص عمده هم مرتفع بشود.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج با توجه به آمادگی‌ها و هشدارهایی که از قبل داده شده بود آمادگی‌های لازم جهت مقابله با بحران سیل را داشت و پیش از وقوع سیل، کلیه دستگاه‌های مهندسی و رزمی در اختیار مدیریت کل بحران استان قرار گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه از ساعات اولیه وقوع سیل، بسیجیان در صحنه حضور پیدا کردند، گفت: بنا به نیاز در ابتدای مأموریت بحث آگاه‌سازی و هشدار مردم جهت تخلیه منازل به ویژه در بافت قدیمی یزد و در مناطق دیگر که احتمال خطر جانی برای هم‌استانی‌ها وجود داشت، انجام شد و و پس از آن بسیجیان برای تخلیه آب منازل و بیرون آوردن اثاثیه و شستشوی منازل ساماندهی شدند.

زارع کمالی ادامه داد: شستشوی وسایل منزل سیل زدگان از جمله فرش و مبل،  راه‌اندازی کارگاه‌ها به منظور تعمیر رایگان وسایلی که بر اثر سیل دچار مشکل شدند و همچنین آواربرداری از منازل انجام گرفته و یا دستور کار است.

 وی با بیان اینکه علاوه بر کمک به سیل‌زدگان، بحث کمک‌های مومنانه نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: از ابتدای این هفته ۱۵هزار بسته معیشتی تهیه و بین مردم توزیع شد و تا اربعین حسینی تصمیم بر این است که بتوانیم بیش از ۲۰ هزار بسته دیگر را نیز تهیه و بین مردم نیازمند به خصوص سیل‌زدگان توزیع کنیم.

زارع کمالی یادآور شد: امروز بیست و ششمین مرحله رزمایش کمک مومنانه از زمان شیوع منحوس کرونا و دستور ولی امر مسلمین برگزار شد و بنا داریم با کمک خیرین جهادگر بسیجی تا قبل از اربعین حسینی نیز بیست و هفتمین مرحله رزمایش را برگزار کنیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما